/
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

شرکت گاز استان کرمان یک مجموعه موفق در کشور است

شرکت گاز استان کرمان یک مجموعه موفق در کشور است.
کد خبر : ۳۳۲۵۵
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مجتبی زینی‌وند، استاندار جدید کرمان در دیدار با منوچهر فلاح، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این فرصت کم، وضعیت دستگاه‌های اصلی را بررسی کرده و در این مورد به این نتیجه رسیدیم که شرکت گاز یک مجموعه موفق در کشور بوده است.

وی به سابقه تاریخی استان اشاره کرد و افزود: در واقع برای استان کرمان با این ظرفیت و سبقه تاریخی، اصلا جالب نیست که با توجه به زحمات شما در این وضعیت گازرسانی باشد و باید به میانگین کشور نزدیک شویم که می‌دانم با افتتاح های جدید این اتفاق خواهد افتاد.

زینی‌وند به مشکلات پیش آمده برای دولت اشاره کرد و افزود: دولت زیر سایه تحریم ها اجازه نداد تا پروژه های اصلی زیرساختی هیچکدام بر زمین بماند.

استاندار جدید کرمان گازرسانی را به عنوان یکی از پروژه‌های حیاتی عنوان کرد و افزود: استان کرمان ، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی برای گازرسانی به مناطق هیچ مشکل اعتباری ندارد و باید این اعتبارات تا پایان دولت سریع جذب شود.

زینی وند افزود: در جنوب شرق کشور یکی از مهمترین مگا پروژه ها، گازرسانی است که از افتخارات این دولت بویژه گازرسانی به مناطق محروم بوده است.

گازرسانی باید به سرعت انجام شود

در ادامه این نشست، فلاح ضمن تبریک انتصاب وی، گزارش کوتاهی از عملکرد شرکت گاز استان کرمان بیان کرد.

وی ضمن اشاره به اوضاع بد اقتصادی کشور افزود: شرکت گاز استان کرمان هیچگونه بدهی به هیچ پیمانکاری ندارد و حقیقتا توانسته ایم بودجه خوبی را برای ادامه پروژه‌های گازرسانی جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان به کسب رکورد بی سابقه اجرای خطوط لوله در سال 98 اشاره کرد و افزود: در سال 98  علی رغم تعهد 1527 کیلومتر برای کل سال با اجرای 2275 کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع، توانستیم رکورد بی سابقه ای را ثبت کنیم.

فلاح افزود: در سال 99 با وجود تمام مشکلات نیز توانستیم تا به امروز نزدیک به هزار کیلومتر خط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: ما توانستیم در سال 98 با گازرسانی های صورت گرفته، نزدیک به 51 میلیون لیتر از 138 میلیون لیتر کل سوخت مایع استان را تأمین کنیم که به این ترتیب، معادل 40 درصد با کاهش مصرف سوخت مایع روبرو بودیم و در سال 99 نیز، برنامه کاهش 48 میلیون لیتر مصرف سوخت مایع را در برنامه خود قرار داده ایم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در پایان به افتتاح گازرسانی 5 شهر و 143 روستا در مهرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در جلسه گازرسانی به 143 روستا که بصورت ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور، وزیر نفت و مهندس تربتی، معاون  وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران انجام شد، قول افتتاح 5 شهر دیگر تا پایان سال داده شد که ان‌شاا... تا فرصت باقی مانده تا پایان سال جاری این مهم، عملی خواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر