/
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

طرح ضربتی افزایش پایداری انتقال گاز در شهرستان ماهنشان استان زنجان

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از افزایش بیش از پیش پایداری انتقال گاز در شهرستان ماهنشان با اجرای طرح ضربتیِ اجرای خط لوله 6 کیلومتری آق کند به آلمالو تا دو هفته آینده خبر داد.
کد خبر : ۳۳۲۵۶
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو با اعلام این خبر، گفت: این خط لوله تقویتی برای افزایش پایداری انتقال گاز روستای ماهنشان تعریف شده و در طرحی ضربتی، خط 6 کیلومتری آق کند -آلمالو تا دو هفته دیگر  به اتمام می رسد تا شاهد پایداری گاز در این منطقه باشیم.

وی از بهره مندی 100 درصدی خانوار شهری و 5/84 درصدی خانوار روستایی شهرستان ماهنشان از نعمت گاز طبیعی خبر داد و افزود: یکی از نقاط ضعف موجود،کوهستانی بودن منطقه ماهنشان است که به همین دلیل؛ 14 روستا به روش CNG گازرسانی می شوند که با برنامه ریزی های صورت گرفته؛ تا نیمه آذر ماه؛ اقدام به اجرای خط انتقال تقویتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ضمن پوزش از مردم 14 روستای  ماهنشان؛ دلیل افت فشار گاز در منطقه را افزایش مصرف گاز در منطقه سردسیر ماهنشان عنوان کرد و ابراز داشت: این خط لوله 6 کیلومتری با توجه به شرایط منطقه در نظر گرفته شده و براساس یک برنامه فشرده، احداث می شود.

وی با بیان این که از 126 روستاي داراي سكنه شهرستان ماهنشان، 94 روستا بهره‌مند از گاز است؛ تصریح داشت: گاز زنجان با اجرای 48 كيلومتر خطوط انتقال گاز، اجرای 673 كيلومتر شبكه‌هاي تغذيه و توزيع گاز، نصب 10 هزار و 626  علمك به 3 هزار و 535 مصرف کننده خانگی شهری، 8 هزار و 243 مصرف كننده روستايي، 587 مصرف کننده تجاری و 31 مصرف کننده صنعتی خدمات ارائه می کند.

احمدلو در پایان، افزود: همچنین 2 شهرك صنعتي ماهنشان و انگوران نیز  بهره مند از گاز است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر