/
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

لوله‌گذاری پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا ماه آینده از سر گرفته می‌شود

مجری پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا موسوم به پروژه "نورد استریم ۲" اعلام کرد که عملیات لوله گذاری در آب های عمیق را از ماه دسامبر از سر خواهد گرفت.
کد خبر : ۳۳۲۷۲
نبض نفت - مجری پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا موسوم به پروژه "نورد استریم 2" به خبرگزاری تاس اعلام کرد که عملیات لوله گذاری در آب های عمیق را از ماه دسامبر از سر خواهد گرفت.

این شرکت اظهار داشت: بله ما می توانیم این موضوع را تأیید کنیم. ما در حال برنامه ریزی هستیم که کار لوله گذاری را با استفاده از یک شناور در منطقه انحصاری اقتصادی آلمان از سر بگیریم. متعقباً نام این کشتی را که استفاده خواهیم کرد اعلام خواهیم کرد.

پیش از این، ایستگاه رادیویی NDR به نقل از نماینده شرکت نورد استریم 2 گزارش داده بود که ساخت این خط لوله پس از یک سال وقفه در اوایل دسامبر ادامه خواهد یافت.

الکسی گریواچ، معاون صندوق ملی امنیت انرژی روسیه نیز اعلام کرد که مجری خط لوله Nord Stream 2 توانایی تکمیل این پروژه را در عرض چند هفته یا چند ماه بسته به عوامل مختلف دارد.

وی روز شنبه به تاس گفت: مدت زیادی طول نخواهد کشید. فقط 160 کیلومتر از لوله ها برای تکمیل دو پایه باقی مانده است. فکر کنم ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد. بستگی به شرایط آب و هوایی و فناوری انتخاب شده توسط شرکت دارد.

این مقام روسیه در ادامه گفت: بدون شک کار از سر گرفته خواهد شد.

گریواچ گفت:البته، آنها تمام ظرفیت های فنی مورد نیاز را دارند. و این شرکت در دو سال گذشته یا شاید بیشتر آنها را بصورت شبانه روزی بسیج کرده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر