/
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

تعداد مشترکین گازطبیعی در مشهد مقدس از مجموع 25 استان کشور بیشتر است

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان مشهد حدود یک میلیون و 263 هزار مشترک از گاز طبیعی استفاده می کنند که به تنهایی از تعداد مشترکین 25 استان کشور بیشتر است.
کد خبر : ۳۳۲۸۳
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری در این دیدار که ظهر روز شنبه هشتم آذرماه 99 در اداره مرکزی شرکت گاز استان برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت و پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر و دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خراسان رضوی با حدود 36 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی رکورددار این حوزه در کشور است.

وی با بیان این مطلب که در بخش شهری، 100 درصد شهرهای واجد شرایط استان و در بخش روستایی نیز 92 درصد جمعیت روستایی واجد شرایط تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، افزود: 2679 روستای واجد شرایط بهره مندی از گازطبیعی در خراسان رضوی وجود دارد که تاکنون 2309 روستا گازرسانی شده و عملیات اجرایی در 278 روستای دیگر هم در دست اجرا و گازرسانی به تعداد روستاهای باقیمانده هم در مرحله پیمان سپاری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: 120 روستا از مجموع 278 روستای در حال اجرا سرانه گازرسانی بالاتر از 12 میلیون تومان داشتند که طرح گازرسانی به آنها با پیگیری و حمایت نمایندگان و مجوز وزیر محترم نفت در حال گازرسانی است. دلیل عمده افزایش هزینه های گازرسانی در این روستاها هم موضوعاتی همانند پراکندگی و کوهستانی بودن مسیر روستاهای باقیمانده می باشد.

افتخاری خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 100 روستای استان گازرسانی شده و حداقل 100 روستای دیگر هم تا پایان سال به شبکه سراسری گاز متصل خواهد شد.

افتخاری به اجرای طرح گازرسانی در واحدهای صنعتی و تولیدی استان هم اشاره کرد و گفت: در برنامه سال ۱۳۹۹ شرکت ملی گاز ایران بیشترین سهم و میزان واحدهای در برنامه گازرسانی، متعلق به خراسان رضوی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم در این دیدار ضمن تشکر از برنامه‌ریزی و اقدامات بعمل آمده در حوزه گازرسانی استان، از حمایت  نمایندگان در اجرای پروژه های گازرسانی خبر داد و اظهار کرد: باید از ظرفیت قانونی ایجاد شده برای بهره مندی حداکثری مردم از نعمت الهی گاز استفاده کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر، اقدامات قابل توجهی در حوزه گازرسانی روستایی در استان خراسان رضوی و از جمله شهرستان‌های مشهد و کلات انجام شده بطوریکه عقب ماندگی استان از شاخص های این حوزه به خوبی جبران و میزان بهره مندی مردم استان از نعمت گاز طبیعی افزایش قابل توجهی یافته است.

در این جلسه همچنین، در زمینه تسهیل در واگذاری اشتراک گاز به متقاضیانی که داخل بافت روستاها و محدوده شهری قرار دارند و نیز گازرسانی به واحدهای واقع در حریم خطوط انتقال گاز در چهارچوب ضوابط موضوعه و دستورات وزیر محترم نفت بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. توجه ویژه به روستاهای باقیمانده مشهد مقدس و شهرستان مرزی کلات از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر