/
۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

زیرساخت‌های نفتی خارک در وضع ایمن قرار دارند

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با وجود رعد و برق، بارش رگباری باران، آبگرفتگی و همچنین طوفان شدید در چند روز اخیر، خسارتی به زیرساخت‌های صنعت نفت در پایانه نفتی خارک وارد نشده است.
کد خبر : ۳۳۳۲۴
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز عنوان کرد: از ابتدای فعالیت سامانه بارشی اخیر که از روز پنجشنبه هفته گذشته در استان بوشهر فعال شده، جزیره خارک با ۲۱۷ میلیمتر رکورددار بیشترین میزان بارندگی بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی انجام‌شده در بخش‌های مختلف شرکت و  تلاش کارکنان متعهد و سختکوش شرکت پایانه‌های نفتی ایران در بخش‌های مختلف عملیات، اچ‌اس‌یی و پشتیبانی با وجود اینکه هم‌زمان با رعد و برق شدید، بیش از ۲۰۰ میلی‌متر بارش باران داشتیم، اما خساراتی به تأسیسات ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی وارد نشد و هیچ‌گونه خللی در فرآیندهای عملیاتی شرکت به وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی پیشین به دلیل نیاز عملیاتی برای جلوگیری از سرریز مخازن، تلاشگران عملیات دریایی با ارزیابی همه ریسک‌های عملیاتی و تلاش بی‌سابقه، اقدام به پهلودهی نفتکش به اسکله‌های صادراتی کردند.

اسدروز افزود: این عملیات، در شرایط طوفان شدید و مواج بودن دریا در حالی که سرعت وزش باد به ۳۰ تا ۴۰ گره دریایی و ارتفاع موج بین ۶ تا ۷ فوت بود، همراه با رعد و برق و بارش باران شدید انجام شد.

وی اظهار کرد: در این شرایط سخت و در عملیاتی دیگر، به‌ دلیل بارش شدید باران سقف یکی از مخازن ذخیره‌سازی دچار آبگرفتگی و تجمع آب باران شد که با واکنش سریع و اقدام به‌موقع گروهی از کارکنان عملیات صادرات، بهداشت ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) و ترابری پایانه نفتی خارک و با استفاده از تجهیزات و منابع موجود، تخلیه آب به‌موقع و پیش از بروز حادثه‌ای انجام شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر