/
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶

قیمت جهانی نفت در پانزدهمین روز آذر

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۵۴ سنت معادل ۱.۱۱ درصد افزایش به ۴۹ دلار و ۲۵ سنت رسید.
کد خبر : ۳۳۴۰۵
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، در حالی که احتمال اعلام یک بسته محرک مالی جدید در آمریکا افزایش یافته و خبرها در مورد تولید و توزیع واکسن کرونا سبب شده تا خبرها در مورد افزایش عرضه نفت و بالا رفتن آمار تلفات کرونا به حاشیه رانده شود، قیمت نفت برنت روز جمعه شاهد رشد بیش از یک درصدی بود و در نزدیکی 50 دلار باقی ماند.

یک طرح حمایتی 908 میلیارد دلاری مورد حمایت احزاب جمهوری خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در حال پیگیری است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با 54 سنت معادل 1.11 درصد افزایش به 49 دلار و 25 سنت رسید. در جلسه دیروز قیمت نفت برنت تا رقم 49 دلار و 92 سنت بالا رفت که بیشترین رقم ثبت شده از اوایل ماه مارس تاکنون بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 62 سنت افزایش به 46 دلار و 26 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز تا رقم 46 دلار و 68 سنت بالا رفته بود.

قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته برای پنجمین هفته متوالی افزایش داشت. در این هفته نفت برنت 1.7 درصد و نفت خام آمریکا 1.9 درصد رشد را شاهد بود.

باب یاوگر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه میزوهو گفت: «به رغم خبرهایی که می تواند تاثیر کاهشی داشته باشد ما شاهد رشد قیمت ها هستیم. همه اینها به دلیل بسته محرک مالی جدید دولت آمریکاست.» وی افزود: «احتمال انعقاد توافقی بر سر بسته کمک مالی جدید در تعطیلات آخر هفته وجود دارد.»

گروه اوپک پلاس متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش روز پنجشنبه توافق کردند که میزان تولید نفت خود را از ماه ژانویه تنها نیم میلیون بشکه در روز افزایش دهند، و بخش عمده توافق قبلی خود مبنی بر محدود ساختن تولید را همچنان ادامه دهند. پیشتر انتظار می رفت اوپک پلاس توافق کاهش تولید فعلی خود را بدون هر گونه افزایش تولید حداقل تا ماه مارس ادامه دهد.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر