/
۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

گاز به ۱۴ روستای دیگر زنجان رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان از پایداری گاز در روستاهای ماهنشان خبر داد و گفت: با اجرای خط لوله ۶ کیلومتری آق کند - آلمالو شاهد پایداری گاز در ۱۴ روستای ماهنشان در استان هستیم.
کد خبر : ۳۳۴۲۹
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، موسی احمدلو با اشاره به بهره‌مندی ۸۴.۵ درصد خانوار روستایی شهرستان ماهنشان از گاز طبیعی، اظهار کرد: آرامش خاطر از وجود دائمی و بدون قطعی گاز در آشپزخانه‌ها و آسایش از حمل سیلندرهای گاز و گالن‌های نفت از شهر و روستاهای اطراف، سهم روستاییان شهرستان ماهنشان است که با  تلاش کارکنان گاز زنجان تحقق یافت.

وی افزود: تاکنون در این شهرستان ۴۸ کیلومتر خطوط انتقال و ۶۷۳ کیلومتر شبکه‌ تغذیه و توزیع گاز اجرا شده است که شامل ۳ هزار و ۵۳۵ مشترک خانگی شهری، ۸ هزار و ۲۴۳ مشترک روستایی، ۵۸۷ مشترک تجاری و ۳۱ مشترک صنعتی در ماهشنان می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان همچنین از بهره‌مندی دو شهرک صنعتی ماهنشان و انگوران از گاز طبیعی خبر داد و تصریح کرد: ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی گازرسانی به شهرها و ضریب بهره‌مندی ۸۴.۵ درصدی خانوارهای روستایی از خدماتی است که به‌عنوان زیرساختی برای توسعه صنایع روی در منطقه و مشاغل شهرستان ماهنشان است و نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی، اشتغال‌زایی و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی دارد.

احمدلو یادآور شد: با اجرای این طرح ضربتی، خط لوله ۶ کیلومتری آق کند به آلمالو با قطر ۱۶۰ میلی متر در دو هفته تکمیل شد که پایداری گاز در روستاهای شهرستان ماهنشان را فراهم کرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر