/
۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

خطوط لوله نفت و فرآورده کشور در شرایط ایمن قرار دارد

معاون عملیاتی مدیر خطوط لوله شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر، با تلاش همکاران مناطق و با توجه به پیش‌بینی‌ها و تمهیدات انجام‌شده، همه خطوط لوله نفت و فرآورده کشور در شرایط ایمن قرار دارد.
کد خبر : ۳۳۴۸۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، علی احمدی‌پور در این باره گفت:‌ به‌طور معمولا هر ساله از ابتدای پاییز و بهار و احتمال بارش‌های زیاد، مناطق دوازده‌گانه به‌ویژه مناطقی که تحت تأثیر سیلاب‌های فصلی قرار دارند، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و تدابیر لازم برای ایمن‌سازی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از خطوط لوله کشور در بستر رودخانه‌ها یا در مسیر سیلاب‌ها و آب‌های روان قرار دارد، افزود: خطوط لوله توسط همکاران بهره‌بردار به‌طور مرتب کنترل می‌شود تا خطوطی که دبی و شدت جریان رودخانه در آنها بالاست، دچار آب‌بردگی و شکستگی و... نشود.

معاون عملیاتی مدیر خطوط لوله تأکید کرد: امسال با توجه به هشدارهای هواشناسی مسیرهایی که احتمال می‌رفت در اثر بارندگی دچار فرسایش خاک و شکستگی لوله شود، با عملیات احداث سد یا آب‌نما ایمن‌سازی شدند و خطوطی که فعال بودن آنها ضرورت نداشت، متوقف شدند تا اوضاع به‌طور کامل مهار شود.

احمدی‌پور با اشاره به سیلاب پارسال افزود: همه خطوطی که سال گذشته آسیب دیده بودند، دوباره با انجام اصلاحاتی ایمن‌سازی شدند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

به گفته وی، همچنین ماشین‌آلات، تجهیزات و واحدهای تعمیراتی به‌طور کامل آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع حادثه‌ای به‌سرعت به محل اعزام شوند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر