/
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
مجید پسته از فعالان صنعت ساختمان در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

دلایل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در تهران چیست؟

مجید پسته از فعالان صنعت ساختمان معتقد است نباید دلیل افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در تهران را در افزایش قیمت مصالح و اجرت کارگران جستجو کرد بلکه این موضوع ریشه در مدیریت دارد.
کد خبر : ۳۳۵۵۵
مجید پسته از فعالان صنعت ساختمان آینده مسکن را غیرقابل پیش‌بینی دانست. در ادامه بخش‌هایی از گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت با این فعال صنعت ساختمان تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

از سال ۷۵ وارد سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت و ساز شده‌ایم ولی متاسفانه در این حوزه ثبات اقتصادی وجود ندارد و به طور کلی بازار آینده مسکن غیرقابل پیش‌بینی است.

به دلیل عدم ثبات قیمت بسیاری از افراد با شکست مواجه می‌شوند. برای موفقیت در این حوزه داشتن اطلاعات کافی ضرورت دارد. در کشور همه چیز به تحریم‌ها بستگی دارد ولی بخش اعظم مشکلات ما تحریم داخلی است. دولتمردان فقط قوانین وضع می‌کنند در حالی که برای ضوابط تعیین شده باید راهکار اصولی نیز ارائه دهند.

علت تورم زمین و ملک در شهر تهران عدم مدیریت صحیح می‌باشد و نباید دلیل آن را در افزایش قیمت مصالح و اجرت کارگران جستجو کرد. متاسفانه دولتمردان برای ساخت یک منطقه، مکان مناسبی در نظر نمی‌گیرند و تنها کلنگ افتتاح را می‌زنند و بعد آن را رها می‌کنند. شهرک‌های جدید زیر‌ساخت مناسبی ندارند و در آنها اصول اولیه مانند امکانات رفاهی، امنیت، بهداشت و ... در نظر گرفته نمی‌شود. این موضوع باعث ضعیف‌تر شدن قشر ضعیف جامعه و هجوم آنها به تهران برای دستیابی به امکانات بهتر می‌شود. دولت باید در کنار پایتخت یک شهر ایده‌آل بسازد.

مهرشهر کرج پنجاه سال گذشته با ایده مهندسین فرانسوی ساخته شده وخیابان‌ها و دیگر امکانات آن منطقه به صورت کاملا اصولی است و همچنان این قوانین اجرا می‌شود. شهرهای جدید ما نیز باید بر پایه این قانون ساخته شوند. دبی و ابوظبی برای ساختمان‌سازی به خاک دسترسی نداشتند. با استفاده از خاک کشور ما و وجود مهندسان ایرانی و پول ایران پیشرفت بسیاری کرده‌اند و متقاضیان بسیاری برای مهاجرت به این دو شهر وجود دارد.

در ایران با دشمن داخلی و خارجی سر و کار داریم و متاسفانه اشخاص خوب و کار‌آمد در راس کار نیستند و بیشتر افراد جاه‌طلب و ریاست‌طلب با چنگ و دندان بر ریاست خود باقی مانده‌اند.

پیشنهاد من برای مقابله با اختلاس‌گران این است که از این سرمایه‌ها در مسیر آبادانی کشور استفاده کنند و یا یک شهرک آرمانی بسازند. در این صورت هم میزان سرمایه افزایش می‌یابد و هم کشور آباد می‌شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر