/
۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
دریا نصیری، مدیرعامل شرکت اول روانکار سار در گفتگو با نبض نفت:

روغن پایه ارزآوری مناسبی برای کشور دارد

دریا نصیری مدیرعامل شرکت اول روانکار سار تاکید کرد در شرایط کنونی که ارزآوری برای کشور اهمیت زیادی دارد روغن پایه می‌تواندارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.
کد خبر : ۳۳۵۵۶
روغن پایه ارزآوری مناسبی برای کشور دارد
دریا نصیری، مدیرعامل شرکت اول روانکار سار با حضور در پایگاه خبری نبض نفت به برخی از مشکلات مربوط به روغن پایه در کشور اشاره کرد و از مسئولان کشور به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت خواست به مشکلات این صنف رسیدگی کرده تا تولیدکنندگان بتوانند با صادرات محصولات خود ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشند.

در بخش تولید همواره مشکلاتی وجود داشته و تازگی ندارد. مشکل امروز ما که در رسانه‌ها نیز علنی شده، کمبود روغن پایه است که در پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی روغن‌های صنعتی از دو پیش ماده اصلی(روغن‌ و دی سولفید) تشکیل می‌شوند. ترکیب این دو ماده با یکدیگر روغن‌ها و گریس‌ها را تولید می‌کنند.

بخشی از مشکلات موجود به دلیل تحریم‌های خارجی می‌باشد ولی بیشتر مسائلی که امروز با آن درگیر هستیم داخلی است. با وجود این مشکلات، مشتریان را راضی نگه می‌داریم. طی این سالها یاد گرفته‌ام تحریم‌ها را چگونه پشت سر بگذاریم.

متاسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اخذ مجوز موانع بسیاری بر سر راه ما قرار داده و بانک مرکزی نیز از اعطای ارز خودداری می‌کند. به طور کلی در این حوزه حمایتی وجود ندارد. اگر از جانب وزارتخانه حمایت می‌شدیم مسیر تولید با سرعت بیشتری طی می‌شد.

خوشبختانه دولت برای صادرات راه را باز گذاشته و هیچ منعی در خصوص صادرات روغن پایه وجود ندارد، چون ارزآوری بسیاری دارد. با توجه به شرایط فعلی، ارزآوری برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد. ما نیز در این راستا توانایی صادرات محصولات فرآوری شده با ارزش بسیار بالاتر به کشورهای خاورمیانه را دارا هستیم.

میزان رضایت من از عملکرد وزارت نفت بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است. این وزارتخانه به لحاظ مالی بسیار قدرتمند می‌باشد ولی هیچ کنترلی بر عملکرد کارکنان وجود ندارد، به این معنا که مجاز به انجام هر کاری هستند و متاسفانه هیچ‌گونه نظارت و رسیدگی در این خصوص وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر