/
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

ساخت ۵ سکوی دریایی نفت فلات قاره در خرمشهر

فرآیند ساخت پنج سکوی دریایی میدان‌های نفتی ابوذر، فروزان و رسالت شرکت نفت فلات قاره ایران در خرمشهر دنبال می‌شود.
کد خبر : ۳۳۵۶۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره، ساخت سکوهای A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر، FY-A و FZ-A میدان فروزان و سکوی سرچاهی میدان رسالت در کارگاه‌های مستقر در خرمشهر درحال اجراست.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، علیرضا سلمان‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره برای بازدید و اطلاع از روند ساخت این سکوها دیروز (جمعه، ۲۱ آذرماه) از یارد خرمشهر بازدیدی داشت و در جریان بازدید گفت: با توجه به پیشرفت و تکمیل عمده پروژه‌های فازهای پارس جنوبی و پایان فعالیت‌های کارگاهی، با شروع پروژه‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت فلات قاره، شاهد تحرکات جدیدی در کارگاه ساخت تاسیسات دریایی در شهر خرمشهر هستیم که با افزایش فعالیت‌ها در این بخش، شاهد ایجاد اشتغالزایی بیشتر نیز خواهیم بود.

وی در بازدید از کارگاه ساخت پروژه سکوهای A۲۰ و A۲۱ ابوذر نیز روند تکمیل ساخت این دو سکو را مناسب خواند و افزود:  بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این پروژه در پایان سال ۱۴۰۰ به مراحل نهایی خواهد رسید و با نصب سکوها و انجام عملیات حفاری چاه‌های جدید شاهد افزایش تولید در میدان ابوذر خواهیم بود.

علی آهوچهر، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران نیز در جریان بازدید اعلام کرد: شرکت نفت فلات قاره هم‌اکنون در خرمشهر سه پروژه فعال دارد؛ پروژه نخست پروژه A۲۰ و A۲۱ میدان ابوذر است که سکوهای سرچاهی است و هر یک هزار تن وزن دارند. پروژه دیگر، پروژه ساخت سکوی سرچاهی رسالت و تعمیرات و حفاری چاه‌های این سکوست که ساخت آن نیز در کارگاه‌های تاسیسات دریایی در خرمشهر انجام خواهد شد. در پروژه فروزان نیز یک سکوی مسکونی (FY-A) با ظرفیت ۸۵ نفر و نیز یک سکوی تولیدی و افزایش فشار (FZ-A) برای انتقال گازهای همراه و فرازآوری با گاز چاه‌های نفت به‌منظور افزایش تولید ساخته می‌شود.

وی نیز بر اشتغالزایی حاصل از اجرای این طرح‌ها تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است پس از راه‌اندازی این پروژه‌ها و فعالیت‌های اجرایی آن، تعداد زیادی از نیروهای اجرایی که اغلب از اهالی بومی با کارایی و تخصص لازم هستند، در این پروژه‌ها مشغول به کار شوند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر