/
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
سامان رفائی، کارشناس ساختمان و لاکچری‌ساز در تهران در گفتگو با نبض نفت پاسخ می‌دهد؛

قیمت ساختمان‌های لاکچری در تهران چقدر است؟

سامان رفائی، کارشناس ساختمان و لاکچری‌ساز معروف تهران گفت در حال حاضر قیمت ساختمان‌های لاکچری در پایتخت متری 150 میلیون تومان است و در این ساختمان‌ها از برندهای باکیفیت و معروف استفاده می‌شود.
کد خبر : ۳۳۶۸۳

سامان رفائی، کارشناس ساختمان و لاکچری‌ساز معروف تهران با حضور در پایگاه خبری نبض نفت در خصوص آخرین وضعیت ساخت لاکچری در تهران، مشخصات فنی و قیمت آنها صحبت کرد. وی همچنین به برخی از مشکلات این صنف نیز اشاره کرد. در ادامه گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت با این سازنده معروف را می‌خوانید.


از سال ۷۴ و از دوران دانشجویی وارد صنعت ساختمان شده‌ام. در ابتدا پروژه زیر پل چهارراه پارک وی تهران را شروع و بعد از آن به سمت ساختمان‌سازی و کارخانه‌جات صنعتی رفتم.

عدم فعالیت بخشی از سازندگان به دلیل فقدان دانش در این زمینه است. در حال حاضر دانش روز در ساخت و ساز حرف اول را می‌زند و انتخاب زمان و مکان مناسب نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خوشبختانه مردم نسبت به خرید ملک آگاه شده‌اند و هر نوع ساختمانی را نمی‌خرند.

پروژه‌های اجرا شده توسط ما جزء ده ساختمان اول شهر تهران محسوب می‌شوند و لاکچری و برند هستند. ما برای ساخت آنها زحمت بسیاری متحمل شده‌ایم. این ساختمان‌ها از مواد اولیه مرغوب و تمامی امکانات رفاهی برخوردار است. شیرآلات از برند‌های ایتالیایی و سرویس‌های بهداشتی آن نیز لوکس هستند. لوله‌کشی ساختمان برای سرویس‌ها از نوع تو‌کار می‌باشد. حتی جای قهوه جوش با دستگاه در داخل کابینت آشپزخانه تعبیه شده است. ماشین ظرفشویی و لباسشویی نیز از برندهای معروف و یخچال نصب شده کاملا مجهز می‌باشد.

در ساخت و ساز همواره سعی در رعایت اصول مربوط به استاندارد را داریم چون اساس کار ما لاکچری‌سازی است و اکثر ساختمان‌های ما برند هستند. قیمت آنها تا چهل میلیارد تومان و هر آپارتمان متری 150 میلیون تومان می‌باشد. در صنف ما رکود کمتر است. مشتریان ما پنج درصد از مردم هستند.

مصالح، عوارض شهرداری، دستمزد کارگران و مهندسین ناظر از عوامل تورم به شمار می‌آید. دستمزد مهندسین ناظر نیز به متراژ پروژه بستگی دارد، برخی از آنها تخلفات زیادی دارند و متاسفانه در این خصوص هیچ‌گونه نظارتی وجود ندارد.

افزایش نرخ دلار در تغییر قیمت اجناس و حتی میزان دستمزد کارگر تاثیر‌گذار است. در گذشته مردم از طریق وام‌های بانک مسکن، خانه می‌خریدند ولی در حال حاضر میزان وام برای خرید کافی نیست و باز‌پرداخت آن نیز سالها طول می‌کشد.

افزایش قیمت اجناس موجب رکود در بازار می‌شود. در نتیجه مردم به خرید و فروش ارز و دلار و ... روی می‌آورند و ساختمان‌سازی رکود پیدا می‌کند. در واقع آنها تصور می‌کنند که سود کرده‌اند. متاسفانه بسیاری از افراد، خانه خود را فروخته تا در کسب و کار موفق شوند ولی ضربه خورده‌اند. در سالهای قبل به تمامی آشنایان و جوانان توصیه کردم که در هر نقطه از تهران و یا اطراف آن حداقل یک آپارتمان ۴۰ متری خریداری کنند.

برای حل مشکل تورم، تنها دولت می‌تواند راهگشا باشد و قیمت‌ها را کنترل و کاهش دهد‌.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر