/
۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

احداث یک نیروگاه جدید با توان و تجهیزات ایرانی در اندیمشک

با امضای قراردادی در هفته جاری مقرر شد تا نیروگاهی جدید به ظرفیت ۵۴۶ مگاوات با توان و تجهیزات ایرانی در شهر اندیمشک استان خوزستان احداث شود که عملیات اجرایی آن با آغاز دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.
کد خبر : ۳۳۷۵۳
نبض نفت - در هفته جاری احداث یک نیروگاه جدید با توان و تجهیزات ایرانی در جنوب کشور با امضای قرارداد آن کلید خورد.

مدیران عامل شرکت نیرو تراز پی‌ریز (زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری) به عنوان کارفرما و گروه مپنا به عنوان پیمانکار، قرارداد احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک را با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،در هفته جاری نهایی و امضاء کردند و مقرر شد تا عملیات اجرایی این نیروگاه 12 بهمن ماه سال جاری همزمان با آغاز دهه مبارک فجر آغاز شود.

اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بیش از 4000 نفر در دوران احداث و بهره‌برداری پروژه، از اثرات مثبت این طرح در خوزستان خواهد بود.

بر اساس مفاد قرارداد، یک بلوک نیروگاه سیکل ترکیبی، به ظرفیت 546 مگاوات در شرایط ایزو، شامل دو واحد گازی کلاس E پیشرفته مدل MGT-70 (3)، دو دستگاه بویلر بازیاب حرارت با ظرفیت تولید بخار 290 تن بر ساعت، یک واحد توربین بخار مدل MST-54C، سیستم خنک کن اصلی از نوع ACC و سیستم کنترل نوع MAPCS در شهرستان اندیمشک استان خوزستان احداث خواهد شد.

واحدهای گاز و بخار این نیروگاه توسط سه دستگاه ترانسفورماتور قدرت و از طریق یک پست بلافصل به شبکه برق سراسری  400 کیلو ولت متصل می‌شود.

همه تجهیزات اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور، بویلر، سیستم خنک کن و سامانه کنترل در کارخانجات گروه مپنا ساخته می‌شود.

شرکت‌ احداث و توسعه پروژه‌های ویژه مپنا (توسعه 3) به نمایندگی از گروه مپنا، به عنوان پیمانکار اصلی پروژه نیروگاه اندیمشک، به کارگیری تجهیزاتMGT – 70 (3)  را در دستور کار قرار می‌دهد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر