/
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
علی عباس‌پور، مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن در گفتگو با نبض نفت:

بوروکراسی‌های اداری عاملی برای دلسردی تولیدکنندگان است

مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن معتقد است بوروکراسی‌های اداری در ایران آنقدر زیاد است که باعث دلسردی تولیدکنندگان می‌شود.
کد خبر : ۳۳۸۴۰
بوروکراسی‌های اداری عاملی برای دلسردی تولیدکنندگان است
علی عباس‌پور، مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن و تولیدکننده سیستم‌های آب‌بندی با حضور در پایگاه خبری نبض نفت به برخی از مشکلات تولیدکنندگان در کشور اشاره کرد. در ادامه بخش‌هایی از گفتگوی خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت با مدیرعامل شرکت آرتا صنعت آرسن تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

مجموعه ما از دانش فنی و متخصصان بسیاری برخوردار می‌باشد و فعالیت‌های ما بر اساس توانمندی علمی است. این موضوع باعث اطمینان خاطر اپراتورهایی است که در گرما مشغول به کار هستند. تمامی محصولات ما قابل رقابت با صنعت آلمان می‌باشد ولی متاسفانه مناقصه‌ای که استحقاق آن را داریم به ما واگذار نمی‌کنند.

مشکلات همه تولید‌کنندگان مشترک است که به بوروکراسی‌های دشوار اداری بر‌می‌گردد. برای تولیدکننده تسهیلات وجود ندارد و همه چیز فقط در حد شعار است و اجرا نمی‌شود. تولید‌کنندگان هرگز به دنبال دریافت تسهیلات زیاد نبوده‌اند. این قشر از جامعه به جای رونق تولید و اشتغال‌زایی درگیر کارهای مربوط به اداره بیمه و گمرک می‌شوند. در حالی‌که مراحل انجام کارهای اداری باید کمتر شود. متاسفانه موانع اداری تولید آن قدر فراوان است که اکثر تولیدکنندگان را دلسرد می‌کند.

اکثر مناقصات بسیار زمان‌بر و مبلغ پیش‌پرداخت آن ناچیز است و این موضوع باعث رکود سرمایه ما می‌شود.

وجود تحریم‌ها برای ما مشکلات بسیاری به وجود آورده است. واردات برخی از کالاها ممنوع شده، در حالی که این محصولات برای سرویس دستگاه‌های تولیدی ضروری هستند، چون ماشین‌آلات داخلی بسیار ضعیف می‌باشند و تجهیز دستگاه‌ها باعث ارتقاء سطح کیفیت کالاهای تولیدی می‌شود. اگر واردات این تجهیزات توسط دولت انجام شود و در اختیار تولید‌کنندگان قرار بگیرد بهتر است.

اگر وزارت نفت شایسته‌سالاری شرکت‌ها را در نظر بگیرد بسیار مطلوب است. امتیاز من به عملکرد این وزارتخانه عدد ۱۰ از 100 می‌باشد. چون متاسفانه اکثر شرکت‌ها در بازار از طریق رابطه‌ها عمل می‌کنند در حالی که قیمت و کیفیت محصولات ما مطلوب‌تر است. بسیاری از همکاران ما از طریق ضابطه محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر