/
۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
مهدی میرزایی، مدیرعامل شرکت فرا فن گاز تهران در گفتگو با نبض نفت تشریح کرد:

ماجرای رانت مایع آرگون چیست؟

مدیرعامل شرکت فرا فن گاز تهران گفت مایع آرگون بسیار محدود می‌باشد ولی به وسیله مزایده به فروش می‌رسد و هر سال تنها یک نفر از طریق رانت برنده می‌شود.
کد خبر : ۳۳۸۴۱
مهدی میرزایی، مدیرعامل شرکت فرافن گاز تهران با حضور در پایگا خبری نبض نفت به برخی از چالش‌ها و مشکلات صنعت گاز در کشور اشاره کرد. در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

فعالیت این مجموعه در حوزه صنعت گاز است. بزرگترین معضل ما مدت زمان طولانی برای ثبت سفارش می‌باشد که باعث بروز مشکل در تامین کالا و افزایش قیمت آن و همچنین اتلاف زمان در تولید می‌شود. بوروکراسی‌های دشوار اداری نیز ما را دچار مشکل کرده است.

عدم اعتماد به سامانه نیما بسیاری از افراد را درگیر کرده است. در این خصوص بانک مرکزی و صرافی‌ها پاسخگو نیستند. بسیاری از تولید‌کنند‌گان نیز از طریق شکایت این مسئله را پیگیری کرده‌اند ولی هنوز بعد از گذشت شش ماه برای دادرسی تعیین شعبه انجام نشده است. برای رفع مشکلات سامانه فوق بهترین راهکار اخذ ضمانت‌نامه معتبر از صرافی‌هاست تا برای کسانی که خرید و فروش انجام می‌دهند قابل پیگیری باشد.

متاسفانه تامین اجتماعی خدماتی به ما ارائه نمی‌دهد. این سازمان باید در بخشنامه‌ها و قول‌های اجرایی از کارگر حمایت کند. بنابراین حقوق کارگران نباید ضایع و هزینه آن بر کارفرمایان تحمیل شود. تامین اجتماعی برای هر کارگر هزینه بالایی از ما دریافت می‌کند ولی در این خصوص هیچ‌گونه خدمات رفاهی ارائه نمی‌دهد.

یکی دیگر از مشکلات ما عدم ارائه کالا توسط پتروشیمی است. در گذشته بخشی از محصولات زائد پتروشیمی را با قیمت مصوب از بورس خریداری می‌کردیم ولی متاسفانه مدت دو سال است که از طریق مزایده به فروش می‌رسند. مایع آرگون بسیار محدود می‌باشد ولی به وسیله مزایده به فروش می‌رسد و هر سال تنها یک نفر از طریق رانت برنده می‌شود. کالای فوق در انحصار آن شخص قرار گرفته و با قیمت بسیار گزافی به فروش می‌رسد. ما به دلیل نیاز به آرگون مجبور به خرید می‌شویم و در نهایت مصرف‌کننده نهایی متضرر خواهد شد. اگر مانند گذشته این کالا در بورس عرضه و هر کس به اندازه نیاز خود خریداری کند، بر روی قیمت آن نیز کنترل بالایی صورت می‌گیرد.

امتیاز من به عملکرد وزارت نفت عدد ۳۰ از 100 است و هفتاد درصد از راندمان این وزارتخانه ناراضی هستم چون متاسفانه نگاه شرکت‌های پتروشیمی نسبت به ما سلطه‌جویانه می‌باشد. پرداخت هزینه کالای خریداری شده از ما مدت‌ها طول می‌کشد. این در حالی است که اگر ما مایل به خرید از آنها باشیم محصول خود را به چند برابر قیمت می‌فروشند و یا قیمت‌ها را تعدیل می‌کنند و همواره نسبت به تولیدکننده نگاه سلطه‌جویانه دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر