/
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
محمد‌رضا قربانی در گفتگو با نبض نفت پیشنهاد داد:

تشویق کارمندان دولت در قبال راه انداختن ارباب رجوع

محمد‌رضا قربانی که در صنعت ساختمان مشغول فعالیت است ضمن گلایه از بوروکراسی اداری در صنعت ساختمان گفت برای اینکه کارمندان دولت به خوبی و با سرعت کار ارباب رجوع را دنبال کنند برای آنها تشویق در نظر گرفته شود.
کد خبر : ۳۴۰۲۵

محمد‌رضا قربانی که از فعالان صنعت ساختمان در ایران است با حضور در پایگاه خبری نبض نفت به مشکلات این صنعت اشاره کرد. در ادامه بخش‌هایی از این گفتگو تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

 

حدود پنجاه سال است که در صنعت ساختمان فعالیت می‌کنم. پدرم این حرفه را از سال ۴۸ و با روش سنتی آغاز کرده و ما آن را با شیوه‌ و تفکر نوین ادامه داده‌ایم.

عمده مشکلات ما به دلیل فقدان برنامه‌ریزی در امور مختلف می‌باشد و به طور کلی هیچ کس برای وقت خود ارزش قائل نیست. در حالی که ارزش زمان از پول و سرمایه بسیار بیشتر است. سلسله مراتب موجود در شهرداری‌ها زمان بسیاری از ما می‌گیرد و این موضوع در اکثر ادارات به چشم می‌خورد. اکثر مراجعات حضوری به دفاتر خدماتی ضروری نبوده و فقط بزرگ‌نمایی شده‌اند. چرا باید برای انجام یک کار ساده ماه‌ها به دنبال کارمند مربوط به آن بخش باشیم. یا به چه دلیل باید اخذ یک مجوز دو سال طول بکشد.

در این خصوص باید برای کارمندان ادارات طرح تشویقی در نظر گرفته شود که به عنوان مثال اگر در طول یک ماه کار بیست ارباب رجوع را به خوبی انجام دهند به آنها پاداش داده می‌شود.

متاسفانه در ادارات با کمبود افراد متخصص و متعهد مواجه هستیم. در حال حاضر مخارج زندگی بسیار افزایش یافته ولی متاسفانه میزان حقوق دریافتی بسیار کم است. اگر قانونی وجود داشته باشد که کارمندان در کنار دریافت حقوق ثابت، به ازای کار مفید برای ارباب رجوع به آنها امتیاز داده شود و از طرف مشتریان برای رضایت از کار آنها پاداش در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات این حوزه کم خواهد شد.

یکی دیگر از مشکلات شهرداری‌ها حضور افرادی است که علت مراجعه خود را نمی‌دانند و وقت کارمندان و دیگر افراد را هدر می‌دهند. در این حوزه باید از مشاورین متخصص کمک گرفته شود که درخواست ارباب رجوع را به کارمندان انتقال دهند. دفتر خدمات الکترونیک به کمک شهرداری‌ها آمده‌ ولی کار عمده‌ای انجام نمی‌دهد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر