/
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

بنزین در آمریکا گران شد

قیمت بنزین در آمریکا با آغاز سفرهای تعطیلات سال نو در این کشور به بالاترین حد در ۹ ماه اخیر صعود کرد.
کد خبر : ۳۴۱۰۱
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، انجمن خودروی آمریکا اعلام کرد: قیمت بنزین در جایگاههای سوخت هفته جاری به ۲.۲۵ دلار در هر گالن رسید که بالاترین میزان از مارس بود که شیوع جهانی ویروس کرونا اعلام شد. طبق آمار رسمی که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان عرضه به ۲۳۶.۶ میلیون بشکه رسیده که پایینترین میزان در یک ماه اخیر است.

ازدحام ترافیک آمریکا در فصل تعطیلات به بالاترین حد در زمان همه گیری رسید. طبق اعلام شرکت فناوری تام تام، شاخص ترافیک بزرگترین افزایش ماه به ماه را از ژوییه نشان داد. با این حال سطح ترافیک هیچ شهری در آمریکا بالاتر از سطح سال ۲۰۱۹ نبود.

فرمان ماندن در خانه برای توقف شیوع کووید ۱۹ تقاضا برای سوخت را در طول سال متاثر کرد و باعث افت تقاضا و قیمتهای بنزین و سایر سوختها شد. اطلاعات منتشره از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد پالایشگاههای آمریکایی امسال با ظرفیت پایین ۸۰ درصد نفت پالایش کردند. شرکتهای پالایش بزرگی نظیر اکسون موبیل و رویال داچ شل به دلیل حاشیه سود ضعیف، میزان تولید را کاهش داده اند و این مسئله روی رشد قیمت خرده فروشی موثر بوده است. قیمت نفت هم تحت تاثیر توسعه توزیع واکسن کووید ۱۹ به بالاترین حد در ۱۰ ماه اخیر صعود کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کاهش جدید تولید پالایشگاهها با سفرهای ایام تعطیلات مصادف شده که تقاضا برای بنزین را در هفته منتهی به ۲۵ دسامبر به حدود ۸.۱ میلیون بشکه در روز افزایش داد در حالی که میزان تقاضا در ابتدای دسامبر ۷.۶ میلیون بشکه در روز بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر