/
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
سعید سلمان‌زاده، از فعالان صنعت ساختمان در گفتگو با نبض نفت خبر داد:

سرگردانی سازنده‌ها در ولنجک

سعید سلمان‌زاده، از فعالان صنعت ساختمان از سرگردانی برخی از سازنده‌ها در منطقه ولنجک تهران خبر داد و گفت سازمان اوقاف بر زمین‌های ولنجک دست گذاشته و ما در حال حاضر بین سازمان اوقاف و شهرداری تهران سرگردان هستیم. با اینکه عوارض هم پرداخت کرده‌ایم ولی متاسفانه هنوز موفق به گرفتن سند نشده‌ایم.
کد خبر : ۳۴۱۱۰
سعید سلمان‌زاده، از فعالان صنعت ساختمان با حضور در پایگاه خبری نبض نفت به برخی از مشکلات سازندگان در تهران اشاره کرد. در ادامه بخش‌هایی از گفتگوی اختصاصی پایگاه خبری نبض نفت با سعید سلمان‌زاده، از فعالان صنعت ساختمان تقدیم مخاطبان عزیز می‌شود.

از سال ۶۹ و همزمان با دوران دانشجویی ساختمان‌سازی را شروع و به مرور زمان پیشرفت کرده‌ام. پروژه سال جاری ما یک آپارتمان چهار طبقه در منطقه ولنجک تهران می‎باشد و کارهای قبلی من شامل ساخت پاساژ نگین در رامسر، احداث دو مدرسه و نزدیک به هشتصد آپارتمان می‌باشد. در این حوزه تجربه کافی داریم.

یکی از مشکلات ما در ساخت و ساز اخذ مجوز می‌باشد که از تیر ‌ماه گذشته هنوز صادر نشده است. این موضوع باعث رکود سرمایه ما شده که یک آسیب بزرگ به سازنده محسوب می‌شود.

در گذشته برای فضای سبز سخت‌گیری عمده‌ای صورت نمی‌گرفت ولی در حال حاضر مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان بابت خشک شدن یک درخت خودرو جریمه پرداخت کرده‌ایم.

متاسفانه سازمان اوقاف بر زمین‌های ولنجک دست گذاشته و ما در حال حاضر بین سازمان اوقاف و شهرداری سرگردان هستیم. با اینکه عوارض هم پرداخت کرده‌ایم ولی متاسفانه هنوز موفق به گرفتن سند نشده‌ایم.

یکی دیگر از مشکلات ما بعد از اخذ مجوز، تاییدیه آن می‌باشد که از آن عیب‌جویی می‌کنند. متاسفانه این موضوع بسیار سلیقه‌ای است و برای برطرف کردن آن باید مراحل تکراری ادارات مختلف از دفتر خدمات تا شهرداری و آتش‌نشانی طی شود. به طور کلی هیچ کس به خواسته‌های سازنده توجه نمی‌کند‌.

مدیریت در این حوزه وجود ندارد و چهل سال است که درگیر این مشکل هستیم و هر سال شرایط دشوارتر می‌شود. سیستم جدید نیز برای انجام کارها همواره با مشکلات مختلفی از جمله قطعی روبه‌رو بوده است. به چه دلیل باید مراحل اخذ مجوز برای ساخت و ساز مدت زیادی زمان ببرد. چرا کسانی که پاسخگوی ارباب رجوع هستند اطلاعات چندانی ندارند و تکریم او را بلد نیستند و با کسی که تجربه سی‌ساله دارد برخورد ناپسندی دارند. برای رسیدن به موفقیت، مدیریت در این حوزه نیازمند تغییر اساسی است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر