/
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

روزانه 250 هزار بشکه نفت خام عراق در پالایشگاه های ایران پالایش خواهد شد

معاون وزیر نفت با بیان اینکه امکان مصرف روزانه 250 هزار بشکه از نفت خام دریافتی از عراق در قالب طرح سوآپ در پالایشگاه های کشور وجود دارد، گفت: با توجه به محدودیت های فعلی در خطوط لوله، در کوتاه مدت نفت خام عراق را از طریق نفتکش های جاده ای به میزان روزانه 60 هزار بشکه دریافت خواهیم کرد.
کد خبر : ۳۴۱۵

 نبض نفت - «علیرضا صادق آبادی» امروز (یکشنبه) در نشست خبری درباره وضعیت طرح معاوضه نفتی (سوآپ) و مصرف نفت عراق در پالایشگاه های کشور، بیان داشت: برای استفاده از بنزین دریافتی از عراق، اقدام به مقایسه کیفیت نفت خام این کشور با نفت مصرف پالایشگاه های کشور شد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی یادآور شد: به سادگی نمی توان نفت خام مصرفی در پالایشگاه ها را جایگزین کرد، زیرا ویژگی های آنها متفاوت است.
وی بیان داشت: پس از بررسی ها مشخص شد که امکان مصرف نفت عراق در پالایشگاه های کرمانشاه، تبریز و اراک وجود دارد.
وی ادامه داد: امکان روزانه 250 هزار بشکه نفت خام در پالایشگاه های کشور وجود دارد که البته زیرساخت های انتقال این حجم نفت از طریق خطوط لوله وجود ندارد، اما اکنون می توان 30 تا هزار بشکه در روز را به پالایشگاه های کشور منتقل کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اضافه کرد: نرخ تعیین شده برای پالایشگاه های داخلی نباید از گران تر از نفت مصرفی آنها از داخل کشور باشد.
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ادامه داد: زیرساخت های ما برای دریافت روزانه 60 هزار بشکه از نفت خام وارداتی عراق فراهم است.
وزارت نفت با هدف تقویت جایگاه کشور در مبادلات انرژی منطقه طرح سوآپ نفت عراق و منطقه شمال این کشور را در دستور کار قرار داده است که بر اساس آن نفت خام دریافت از عراق در پالایشگاه های نیمه شمالی کشور استفاده می شود و به ازای آن در پایانه های نفتی جنوب کشور، تحویل عراق می شود.


ما را در کانال تلگرامی نبض نفت دنبال کنید 

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر