/
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

اقدامات اساسی امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران

سرپرست امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران از اقدامات اساسی انجام‌شده و گام‌های مهم این امور برای ایثارگران و جانبازان صنعت گاز در کشور خبر داد.
کد خبر : ۳۴۱۵۳
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، علی حتمی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: در این زمینه، ما ۴ گام اساسی را با حمایت همه‌جانبه مدیرعامل و مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران و سایر دوستان برداشته که در نخستین گام، به‌عنوان بزرگ‌ترین هدف، می‌توان به جمع‌آوری آمار کارکنان پیمانکاری ایثارگر در شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابعه آن، اشاره کرد.

وی ادامه داد: تا پیش از این، اطلاعات آماری ما فقط شامل نیروهای رسمی و قرارداد مستقیم بود ولی تلاش کردیم با ارتباطاتی که از حوزه‌های ذیربط به دست آوردیم، این جامعه آماری را در خصوص نیروهای پیمانکاری در شرکت‌های گاز استانی، پالایشگاه‌ها و مناطق ۱۰گانه عملیات انتقال گاز نیز تسری دهیم تا بتوانیم امکانات گفته شده در برنامه‌های توسعه پنجم و ششم را برای این همکاران اعم از رسمی، قراردادی و پیمانکاری، اجرایی کنیم.

حتمی با بیان این که یکی از محسنات جمع‌آوری این اطلاعات، آن است که بتوانیم با این دوستان از طریق اس ام اس سنتر بطور مستقیم در جریان مسایل و مشکلات‌شان قرار بگیریم، گفت: در این صورت، می‌توانیم در کمترین زمان ممکن، با مطرح ساختن آن‌ها در چارچوب کمیته‌هایی مانند: کمیته‌های جذب و استخدام، کمیته‌های تدوین و مقررات، کمیته‌های رفاهی- اجتماعی و همینطور کمیته‌های مالی، در صدد رفع سریع این مشکلات برآمده تا ان‌شاءالله دیگر هیچ ایثارگری در آینده، دغدغه شغلی نداشته باشد.

سرپرست امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران گام دوم در این ارتباط را گامی بسیار مهم برشمرد و توضیح داد: بحث توانمندسازی در راستای ابلاغیه مقام معظم رهبری است که به تمامی دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و در بند 6 آن، قاطعانه می‌گوید که همه دستگاه‌ها موظف به توانمندکردن ایثارگران خود در راستای بهینه‌سازی و اثربخشی کادر سازمانی خود هستند.

وی افزود: در این ارتباط، در حال حاضر، پایلوت را نیروهای رسمی در نظر گرفته و از میان آن‌ها، باز هم پایلوت، فرزندان شهدا را که 670 نفر هستند، در نظر گرفتیم که در نهایت، شرکت گاز استان تهران، منطقه 3 و خود ستاد شرکت ملی گاز ایران پایلوت قرار گرفتند که تعداد فرزندان شهدا در این آمار، 59 نفر را شامل می‌شوند.

حتمی تصریح کرد: ارتباط با این عزیزان را آغاز کردیم؛ هرچند که خود توانمندسازی، دو مقوله جداگانه را شامل می‌شود: در گام نخست باید در این سازمان‌ها، سمت فرزندان شهید را با نوع کاری که می‌کنند، البته با رضایت خودشان، هماهنگ کرد و گام بعدی آن است که دوستان و همکاران ما در آموزش، در چارچوب برنامه‌های آموزشی خود، این عزیزان را توانمند و بهترین‌ها را برای خدمت به نظام انتخاب کنند.

وی در خصوص گام سوم، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی صندوق شاهد گام سوم است که با موافقت و حمایت مهندس تربتی، این کار عملی شد. این صندوق با مدیریت ولی‌الله دینی، مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران شکل گرفت و با حضور و همکاری دیگر دوستان، با جمع‌آوری اطلاعات، به کار خود ادامه می‌دهد.

حتمی یادآور شد: عضوگیری این صندوق مثل صندوق شهید تندگویان است، یعنی نیروهای رسمی ایثارگر و غیرایثارگر می‌توانند ثبت نام کنند تا پس از تأیید هویت و عضویت در آن، اعضا بتوانند سه برابر موجودی وام بگیرند و سقف بازپرداخت آن، از 18 ماه تا 30 ماه است.

سرپرست امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران نشر مجموعه کتاب شهدای گاز را گام چهارم در این مسیر خواند و گفت: به نظر من، این کار، کاری است که مغفول مانده بود، با توجه به این که استان‌هایی که شهدای شرکتی دارند (حدود ۹۱ شهید)، در این زمینه، کتاب خاطراتی را به چاپ رسانده بودند، این ایده در ذهن من جرقه زد که بهتر است این خاطرات با کمک روابط عمومی سازمان تجمیع و چاپ شود تا مسیر شهدا با این خاطرات زنده بماند.

حتمی با بیان این که طی این مدت، به شدت، پیگیر مطالبات ایثارگران و جانبازان حالت اشتغال بودیم، تصریح کرد: سرانجام این مهم با زحمات مهندس تربتی و دکتر دینی، نتیجه داد و توانستیم افزون بر ۸۰ درصد جانبازان حالت اشتغال که دغدغه کار خود را داشتند، طبق ابلاغیه وزیر نفت، به سرانجام برسانیم.

همچنین برنامه ششم توسعه، جامعه آماری سربازها را در نظر می‌گیرد که بر اساس این برنامه، توانستیم معافیت از وی در پایان، تصحیح مالیات شغلی، کسورات بازنشستگی و مهم‌تر از همه، تعدیل مدرک ایثارگران را از دیگر کارهای مهم انجام‌شده در این زمینه عنوان کرد و اظهار داشت: مورد دیگر، بحث تبدیل وضعیت فرزندان شاهد بود که از کمیته ماده ۱۶ مجلس، مصوبه گرفته ولی مغفول مانده بودکه هم‌اکنون در شرف انجام است تا به یاری خدا، وضعیت آن‌ها از کارگری به کارمندی تبدیل شود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر