/
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰

پروژه نورد استریم ۲ با وجود مخالفت آمریکا اجرا می‌شود

معاون نخست وزیر روسیه با انتقاد از تحریم های آمریکا علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲ تأکید کرد که به لطف حمایت اتحادیه اروپا این پروژه تکمیل خواهد شد.
کد خبر : ۳۴۲۱۶
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه به تلویزیون RBC گفت: تحریم های آمریکا علیه پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2 سیاست آشکار این کشور درباره حمایت از فروش گاز مایع خود به بازار اروپا را نشان می دهد، اما کشورهای اتحادیه اروپا این موضوع را درک می کنند و از این پروژه حمایت می کنند و به لطف حمایت آنها این پروژه تکمیل خواهد شد.

نواک گفت: مطمئناً این (سیاست) حمایت گرایی آشکار است. علت اصلی مخالفت همکاران ما در خارج از کشور با پروژه نورد استریم 2، قبل از هر چیز به نیاز آنان به تبلیغ محصول خود یعنی گاز مایع LNG مرتبط است.

وی افزود: این ابزار (تحریم) کاملاً غیر رقابتی است. همه این را می فهمند، از جمله کشورهایی که علاقه مند به اجرای پروژه نورد استریم 2 هستند یعنی کشورها و شرکت ها اروپایی.

نخست وزیر روسیه افزود: آنها از این پروژه حمایت می کنند و من اطمینان دارم که با توجه به این حمایت، این پروژه اجرا خواهد شد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر