/
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

اعتمادسازی نفت به توان داخل در اجرای پروژه‌ها ستودنی است

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: ابتکار وزارت نفت همسو با اعتمادسازی به توانمندی داخلی و همکاری با بخش‌های خصوصی برای توسعه پروژه‌های صنعت نفت و گاز ستودنی است.
کد خبر : ۳۴۳۵۰
به گزارش نبض نفت، جعفر صفری امروز (دوشنبه، ۲۲ دی‌ماه) در آیین امضا قراردادهای مرحله سوم از طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت اظهار کرد: شرکت ماشین‌سازی اراک با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت در حوزه‌های مختلف صنایع نفت و گاز، امروز در مسیر توسعه طرح‌های میدان‌محور قرار گرفته است و همه تلاش خود را برای به سرانجام رساندن هر چه بهتر آن به‌کار می‌برد.

وی با بیان اینکه این موفقیت نتیجه همکاری مسئولان و دست‌اندرکاران شرکت‌های تابع نفتی است، افزود: شرکت ماشین‌سازی در نظر دارد برای اجرای طرح‌های محول‌شده از ظرفیت نخبگان، به‌ویژه نخبگان استان خوزستان نهایت استفاده و بهره را ببرد، بنابراین امیدواریم برای موفقیت روزافزون این هدف، همکاری و تعامل دوجانبه‌ای میان ما و مسئولان استانی شکل گیرد.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک در ادامه به طرح‌های در دست اجرای این شرکت اشاره کرد و گفت: در پروژه میدان بی‌بی حکیمه ۱ و ۲ و میدان نرگسی، حفر ۶ حلقه چاه، تعمیرات ترمیمی برخی چاه‌ها، توسعه ظرفیت واحدهای بهره‌برداری و شیرین‌سازی و به‌روزرسانی آنها به‌عهده شرکت ماشین‌سازی اراک بود که این طرح با هزینه‌کرد ۱۰۴ میلیون دلار در بازه زمانی تعیین‌شده با موفقیت تکمیل شد.

صفری تصریح کرد: توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی از دیگر طرح‌های اجراشده از سوی شرکت ماشین‌سازی اراک است که این طرح در پنج سال گذشته با ۹۸ درصد پیشرفت تکمیل و تحویل داده شد.

وی در ادامه به نحوه تأمین منابع از سوی شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و افزود: تأمین منابع با صندوق توسعه ملی است، در نتیجه دلواپسی وجود نخواهد داشت، اما انتظار ما از مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه پشتیبانی و حمایت‌های مالی لازم است و ما نیز در این مسیر همه توان خود را برای ارائه هر چه بهتر این طرح در مدت زمان تعیین‌شده به‌کار خواهیم بست.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک همچنین به مسئله تحریم‌ علیه ایران پرداخت و تصریح کرد: ایده و ابتکار وزارت نفت برای اتکا به توانمندی داخلی در این برهه از زمان را باید به فال نیک گرفت، چراکه عدم وابستگی به شرکت‌های خارجی، زمینه‌سازی لازم برای اشتغال داخلی و امید به آینده را فراهم ساخته است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر