/
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

قیمت جهانی نفت در بیست و سومین روز دی

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۷۵ درصد رشد به ۵۶ دلار و ۸ سنت رسید.
کد خبر : ۳۴۳۷۵
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا برای پنجمین هفته متوالی قیمت نفت امروز شاهد افزایش بود، اما نگرانی سرمایه گذاران در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در جهان سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.75 درصد رشد به 56 دلار و 8 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز با 47 سنت معادل 0.90 درصد افزایش به 52 دلار و 72 سنت رسید.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا که قرار است تا 8 روز دیگر وارد کاخ سفید شود و حزب متبوعش نیز کنترل سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار گرفته وعده داده که تریلیون ها دلار بسته کمک مالی کرونایی را ارائه نماید.

نتیجه نظرسنجی از تحلیلگران نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا برای پنجمین هفته متوالی شاهد کاهش بوده در حالی که میزان ذخیره فرآورده های نفتی شاهد افزایش بوده است.

موسسه گلدمن ساکس پیش بینی کرده که قیمت نفت برنت تحت تاثیر کاهش تولید عربستان و تاثیرات به قدرت رسیدن دموکرات ها در آمریکا تا فصل تابستان به رقم 65 دلار برسد. بانک سرمایه گذاری وال استریت هم قبلا پیش بینی کرده بود قیمت نفت تا پایان سال به رقم 65 دلار برسد. این در حالی است که بر اساس جدیدترین آمارها تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 90 میلیون نفر عبور کرده و سرعت واکسیناسیون کرونا در بسیاری از کشورها کند است. در بسیاری از نقاط جهان از بیم گسترش ویروس مقررات سختگیرانه قرنطینه همچنان برقرار است و این مسئله بر چشم انداز تقاضا تاثیر منفی گذاشته است. در آسیا، ژاپن قصد دارد وضعیت فوق العاده را علاوه بر توکیو بر سایر مناطق نیز گسترش دهد. در چین نیز در برخی مناطق ممنوعیت آمد و شد اعلام شده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر