/
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
رئیس‌جمهوری:

دولت و مجلس باید در تصویب لایحه بودجه همکاری کنند

رئیس‌جمهوری گفت: همکاری دولت و مجلس در مسیر تصویب لایحه بودجه بسیار مهم است، خواست ما این است که لایحه بودجه، مطلوب جامعه و به نفع مردم تصویب شود و برای اجرا در سال آینده آماده باشد.
کد خبر : ۳۴۴۱۰
به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی‌ماه) در نشست هیئت دولت با اشاره به شکست سیاست‌های فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی دولت ترامپ گفت: آنها می‌خواستند زندگی مردم را به هم بریزند، اما اکنون در پایان این سه سال جنگ، خشونت و اقدام‌های تروریستی، شاهد احیای اقتصاد کشور هستیم و امروز در پایان سال ۹۹ مردم افق روشن‌تری را پیش چشم خود می‌بینند.

وی با اشاره به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت همکاری دولت و مجلس تأکید کرد و افزود: لایحه بودجه یک لایحه تقنینی معمولی نیست و لایحه‌ای است که بیشتر رنگ اجرایی دارد و در قانون اساسی نیز درباره آن با لحن خاصی صحبت شده است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: خطر این است که در بررسی لایحه بودجه از سوی نمایندگان، درآمدهایی در نظر گرفته شود که تورم ایجاد کند و تأکید دولت بر این است که قدرت خرید مردم را در سال آینده تا ۲۵ درصد بالا ببریم و فشار جدیدی به مردم وارد نشود.

روحانی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت در اقتصاد کشور، گفت: اقتصاد مردم و حرکت جامعه وابسته به امنیت است و امنیت به این است که قانون و مقررات، تثبیت باشد و مردم و سرمایه‌گذاران اطمینان‌خاطر و اعتماد داشته باشند که می‌توانند بر مبنای قانون سرمایه‌گذاری در تولید را انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی دولت و مجلس لایحه بودجه به بهترین شکل ممکن تصویب شود و برای اجرا در اختیار دولت قرار گیرد و سال آینده شرایط خوبی در انتظار مردم باشد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر