/
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

دور سوم اصلاح شبکه برق آغاز می شود

مدیرعامل توانیر از اجرای دور سوم اصلاح شبکه‌های توزیع سراسر کشور خبر داد و گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع، تعدیل روشنایی معابر، اصلاح انشعاب‌ها و مبارزه با مراکز غیرمجاز رمز ارز که باعث ناپایداری در شبکه‌های برق می‌شوند، در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : ۳۴۴۱۸
نبض نفت - محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر افزود: سومین برنامه اصلاح سراسری شبکه‌های توزیع برق، پنجشنبه هفته جاری - 25 دی - در سطح شرکت‌های توزیع سراسر کشور آغاز می‌شود.

متولی زاده با اشاره به اینکه این برنامه سراسری با هدف اصلاح معایب و رفع مشکلات موجود در شبکه‌های توزیع کشور طرح‌ریزی شده است و اقدام‌های پیشگیرانه برای افزایش پایداری شبکه‌ها در هنگام بروز بحران‌های طبیعی و پیک بار را شامل می‌شود، اظهار کرد: در دور سوم این مانور سراسری، تداوم تعدیل روشنایی‌ها، اصلاح انشعاب‌ها به عنوان محور اصلی در دستور کار خواهد بود.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه روز پنجشنبه علاوه بر تداوم برنامه تعدیل روشنایی معابر، نسبت به اصلاح انشعاب‌ها و رمزر ارزها نیز اقدام خواهد شد، تصریح کرد: جمع‌آوری و مبارزه با انشعاب‌های غیرمجاز از مهمترین محورهای سومین مانوراصلاح شبکه‌های توزیع برق به‌شمار می‌رود که در این دور با درخواست مشترکان، جمع آوری انشعاب‌های غیرمجاز با شدت بیشتری پیگیری خواهد شد.

متولی زاده با بیان این که در همین خصوص مشترکان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی 121 و یا صفحه اینترنتی توانیر به نشانی https://www.tavanir.org.ir/samaat  مراکز و یا افرادی را که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز یا هر فعالیت دیگری استفاده می‌کنند، معرفی نمایند، گفت: هموطنان باید بدانند که استفاده غیرمجاز از برق احتمال بروز خاموشی و حتی نوسان در شبکه و به دنبال آن احتمال بروز آسیب به وسایل برقی در منازل را افزایش می‌دهد.

مدیرعامل توانیر افزود: هموطنان در صورت معرفی مراکز یا افرادی که از برق به صورت غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، تا سقف 20 میلیون تومان پاداش خواهند گرفت.

متولی زاده در خصوص برنامه اصلاح روشنایی معابر با اشاره به اینکه نزدیک به یک‌هزار مگاوات مصرف روشنایی معابر در کشور است، از رونمایی طرح "کنترل هوشمند روشنایی معابر" در جریان این مانور خبر داد و گفت: این طرح بر پایه تشخیص تردد بنا شده و با نصب روی پایه‌های روشنایی، در صورت عدم تردد، روشنایی را به حداقل کاهش و بلافاصله با تشخیص تردد، روشنایی را به حد استاندارد افزایش می‌دهد.

وی یادآور شد: این طرح که به صورت پایلوت در شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان به کار گرفته شده، قرار است در جریان این مانور به صورت رسمی رونمایی و برای استفاده گسترده از آن در سطح سایر شهرها نیز بکار گرفته شود.

متولی زاده همچنین از بکارگیری ساعت نجومی در روشنایی معابر نیز خبر داد و افزود: با نصب تایمر یا ساعت‌های نجومی می‌توان، سطوح مختلف روشنایی را برحسب نیاز یا برحسب تاریکی هوا تنظیم کرد.

مدیرعامل توانیر در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تا 300 مگاوات از مصرف برق روشنایی معابر کاسته شده است و فعالیت‌ها تا رسیدن به نقطه هدف 500 مگاوات ادامه خواهد یافت.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر