/
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

پایبندی ۷۵ درصدی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت

موسسه ردیابی پترولجستیکز اعلام کرد که سطح پایبندی اعضای ائتلاف اوپک پلاس به توافق کاهش تولید نفت در ماه دسامبر ۷۵ درصد بوده است.
کد خبر : ۳۴۴۲۶
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن، موسسه ردیابی نفتکش‌ پترولجستیکز اعلام کرد که سطح پایبندی ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) به سهمیه‌های توافق کاهش تولید نفت در ماه دسامبر کاهش یافته و به ۷۵ درصد رسیده، این رقم کمترین سطح پایبندی این ائتلاف از زمان آغاز اجرای توافق کاهش تولید در ماه مه سال ۲۰۲۰ است.

برآورد این شرکت از پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید کمتر از برآورد دیگر منابع است، پایبندی کمتر این ائتلاف ممکن است تأثیری منفی بر قیمت نفت که اکنون در بالاترین سطح ۱۱ ماه اخیر قرار دارد، بگذارد.

شرکت مشاوره پترولجستیکز اظهار کرد: پایبندی اعضای اوپک به توافق کاهش تولید این ائتلاف در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر ۱۰ درصد کاهش یافته و به ۸۲ درصد رسیده است.

براساس برآورد این شرکت، عربستان نیز در میان کشورهایی بود که در ماه دسامبر پایبندی کمتری به این توافق داشتند و سطح پایبندی این کشور نسبت به ماه پیش با۱۰ درصد کاهش به ۹۲ درصد رسیده است.

سطح پایبندی کشورهای غیرعضو اوپک از جمله روسیه به این توافق در ماه دسامبر ۶۴ درصد و هشت درصد کمتر از ماه نوامبر بود.

تاکنون دیگر برآوردها نشان‌دهنده پایبندی بیشتر این ائتلاف به توافق کاهش تولید اوپک پلاس در ماه دسامبر است.

بررسی رویترز نشان داد پایبندی اوپک در ماه دسامبر ۹۹ درصد بوده است. بررسی خبرگزاری پلتس هم که یکی از منابع مورد استفاده اوپک برای رصد تولید اوپک پلاس است، نشان داد سطح پایبندی این ائتلاف در ماه دسامبر ۹۹ درصد بوده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر