/
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از تاسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه خارک

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته 24 و 25 دی از تاسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران در منطقه خارک بازدید کردند.
کد خبر : ۳۴۴۹۳
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی منطقه خارک، در این بازدید مهندس‌ سلمان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، با بیان اینکه شرکت نفت فلات قاره ایران در شش منطقه عملیاتی پرچم مقدس جمهوری اسلامی را در خلیج فارس به اهتزاز در آورده است گفت: ماموریت این شرکت تامین پایدار انرژی و صادرات است. امروز در یکی از مهمترین و اصلی‌ترین مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره ایران بیش از 3000 کیلومتر خط لوله زیردریایی، 5 هزار کیلومتر فیبر نوری و کابل بکار رفته و تولید استراتژیک نفت در دریا به عنوان یک راهبرد اولویت ما است. وی افزود: در شش ماهه اخیر با توجه به محدودیت‌هایی که هست تمام سعی و تلاش خود را برای افزایش تولید انجام داده‌ایم و موفق به افزایش بیش از 100 هزار بشکه در روز شده‌ایم در بخش حفاری 117 درصد از برنامه جلوتر هستیم. همچنین در شش ماهه اول سال جاری 32 عملیات حفاری چاه‌ها به نتیجه رسیده است.

وی افزود: البته کارهای بسیار زیادی انجام شده به طوری که در 6 ماه اخیر 4 تاپ‌ساید را نصب کردیم، سکوی 7 و 8 هندیجان، سکوی سلمان، سکوی مسکونی فروزان که همه این عملیات را فقط در چند ماه اخیر به نتیجه رسانده‌ایم.

سپس مهندس رجب‌خانی رئیس منطقه خارگ در گزارشی مجموعه فعالیت‌هایی که توسط کارکنان، کارشناسان، مهندسان و متخصصان شرکت در حوزه‌های مختلف عملیاتی در بخش‌های طرح افزایش انتقال گاز سکوی ابوذر، طرح زودهنگام انتقال گاز میدان فروزان به پتروشیمی خارگ، چالش‌ها، مسئولیت اجتماعی شرکت ارائه داد.

پس از پایان گزارش رئیس منطقه، هر یک از نمایندگان حاضر در جلسه ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی شرکت‌های منطقه در یک روز کاری عنوان کردند که مجموعه کارهایی که در این شرکت انجام شده و در گزارش رئیس منطقه شنیده شد ما را به آینده شرکت امیدوار کرد.

جزیره خارک می‌تواند اتاق فکر کمیسیون انرژی باشد

رئیس کمیسیون انرژی در این بازدید گفت: جزیره خارگ می‌تواند اتاق فکر کمیسیون انرژی باشد به شرط اینکه مشکلات مکتوب با نظر کارشناسی و قابل دفاع و بهنگام ثبت و ضبط شود گرچه جلسه‌ای در تهران با مدیر‌عامل شرکت داشتیم و مشکلات را گفتند اما این اتاق فکر در بخش صنایع بالادستی می‌تواند کمک خوبی به کمیسیون نماید.

وی افزود: البته امسال که بودجه بسته شده و فرصتی نمانده اما برای 1400 و 1401 وقت خوبی است که می‌شود از این فرصت استفاده کرد، بنابراین باید نیازها در بخش حقوق و دستمزد و سایر امور دسته‌بندی و منعکس شود تا در کمیسیون مطرح و با تعریف ردیف بودجه به نتیجه برسد.

دکتر عباسی گفت: خواهش من از شما متخصصان صنعت نفت این است که به دانشگاه نفت و پژوهشگاه نفت توجه کنید و بخواهید که رسوب دانش از آنجا منتشر شود این تجاربی که شما در سکوها و چاه‌های نفتی دارید باید تبدیل به متون درسی شود که سرمایه ارزشمندی برای آینده کشور است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر