/
۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

هنوز مشکل سوخت نیروگاه‌ها حل نشده

مشکل سوخت نیروگاه ها اگر ادامه دار شود، ممکن است در هفته جاری و حتی ماه جدید شاهد بازگشت خاموشی ها به کلانشهرها باشیم.
کد خبر : ۳۴۵۶۰
نبض نفت - در روزهای اخیر، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد که با حل مشکل سوخت گاز نیروگاه ها، تمامی واحدهای از مدار بهره برداری خارج شده، مجددا به مدار بهره برداری وارد شده اند.

حائری در این خصوص گفت: "با کمک همکاران شرکت گاز سوخت برای نیروگاه ها تامین شده و مشکلی ندارند."

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین تصریح کرد: "نیروگاههایی که از مدار خارج شده بودند دوباره وارد مدار شدند. "

این اظهارات اخیر معاون وزیر نیرو در حالی است که هنوز مشکل سوخت تعدادی از نیروگاهها حل نشده و واحدهایی داریم که به علت نبود سوخت گاز، از مدار بهره برداری خارج هستند.

از جمله این نیروگاه ها می توان به نیروگاه علی آباد با ظرفیت تولید 1024 مگاوات و همچنین به نیروگاه خرم آباد با ظرفیت تولید 324 مگاوات اشاره کرد که هم اکنون از مدار بهره برداری خارج هستند و تنها دلیل خاموش بودن این نیروگاه ها، نبود سوخت گاز و گازوئیل است.

حال مشخص نیست که چرا معاون وزیر نیرو اعلام کرده مشکل سوخت نیروگاه ها حل شده و واحدهایی که از مدار بهره برداری خارج شده بودند، دوباره به مدار بازگشتند؛ یا معاون وزیر نیرو به هر دلیل گزارش خلاف واقع داده و یا گزارشی که به معاون وزیر نیرو برای ارائه داده اند، با واقعیت همخوانی نداشته است.

در میانه هفته گذشته، علاوه بر قطعی پراکنده و البته متعدد برق در کلانشهر تهران، در شمال و غرب کشور نیز قطعی های چندساعته ای به مردم تحمیل شد که می تواند دلیل آن، خارج از مدار بهره برداری بودن نیروگاه های مهمی چون علی آباد و خرم آباد باشد.

مشکل سوخت نیروگاه ها اگر ادامه دار شود، ممکن است در هفته جاری و حتی ماه جدید شاهد بازگشت خاموشی ها به کلانشهرها باشیم.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر