/
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰

برگزاری بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت با تمرکز حداکثری بر توان ایرانی

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از حضور گسترده شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: این دوره از نمایشگاه با تمرکز حداکثری از توان ایرانی و با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا برگزار می‌شود.
کد خبر : ۳۴۶۴۰

نبض نفت - مجید بوجارزاده صبح امروز (جمعه، سوم بهمن‌ماه) در آیین گشایش رسمی بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، این رخدادرا مظهر نمایش توانمندی‌ها و آیینه تمام‌نمای سیاست‌های وزارت نفت در عرصه اقتصاد و فناوری انرژی دانست و عنوان کرد: امروز در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه بر پیکره ایران اسلامی وارد آمده است و در بحبوحه شیوع بیماری کرونا که اقتصادهای بزرگ دنیا را در معرض چالش‌های جدیدی قرار داده است، نگاه‌های زیادی معطوف به صنعت نفت ایران بوده و عملکرد این صنعت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: نگاهی گذرا به سیاست‌های صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته، مؤید این واقعیت است که بخش عمده‌ای از اهداف مدنظر در مسیر خوداتکایی و توانمندسازی و روزآمدی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان محقق شده است.

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این دستاوردها با مشارکت همه‌جانبه سازندگان تجهیزات، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های طراحی - مهندسی، مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان حاصل شده است، اظهار کرد: این رویداد نمودی از راه‌های موفق پیش روست که در سایه سیاست‌های حمایتی صنعت نفت از بخش خصوصی و غیردولتی شکل گرفته است.

بوجارزاده تصریح کرد: در این دوره از نمایشگاه، با وجود مشکلاتی که به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در تمامی کشورها به‌وجود آمده و حضور شرکت‌های خارجی نیز بیشتر به‌دلیل محدودیت‌های پروازی و مسافرتی امکان‌پذیر نبوده است، همه توجه‌ها و نگاه‌ها به شرکت‌های داخلی و نمایش توانمندی‌ها و فعالیت‌های آنان در پروژه‌های صنعت نفت معطوف بوده و بر همین اساس تلاش شده است دستاوردهای عظیم این دسته از شرکت‌ها به نحوی مطلوب در این نمایشگاه در منظر متخصصان و کارشناسان قرار گیرد.

وی یادآور شد: در عین حال استقبال گسترده شرکت‌های داخلی از حضور در بیست‌وپنجمین نمایشگاه صنعت نفت، از استمرار تحولاتی مثبت در صنعت نفت کشور خبر می‌دهد؛ اتفاق‌های مثبتی که با امضای توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌های متعدد شرکت‌های اصلی وزارت نفت با شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای معتبر داخلی سال گذشته منعقد و اجرایی شده است.

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه با رعایت همه موازین و دستورعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این دوره از نمایشگاه، پس از تأیید وزارت بهداشت و وزارت صمت و موافقت وزارت نفت، با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی جلوگیری از شیوع کرونا و با حضور حدود ۵۰۰ شرکت اصلی شامل شرکت‌های E&P ،GC ،EPC، دانشگاه‌ها و مراکز علمی، انجمن‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه نفت و گاز، ماشین‌های دوار، تجهیزات فرآیندی، مواد شیمیایی، الکترونیک و ابزار دقیق در مساحتی در حدود ۲۵ هزار مترمربع برگزار می‌شود.

بوجارزاده افزود: همچنین به‌منظور فراهم ساختن امکان تعامل بهتر و بهره‌مندی بیشتر بازدیدکنندگان، جانمایی غرفه‌ها در سالن‌های نمایشگاه براساس زمینه فعالیت شرکت‌ها و گروه‌های کالایی انجام پذیرفته است.

وی عنوان کرد: بیست‌وپنجمین نمایشگاه صنعت نفت عمد با محوریت تعامل با شرکت‌های مطرح صنعت نفت، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان، جذب سرمایه‌گذار و انتقال فناوری برگزار می‌شود و از همین رو تلاش شده فرصت مناسبی برای ارتقا و توسعه فعالیت سازندگان تجهیزات، صادرکنندگان، پیمانکاران، سرمایه‌گذاران، شرکت‌های طراحی مهندسی و دانش‌بنیان و همچنین مدیران بخش‌های دولتی و خصوصی فراهم آید.

مدیر بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ادامه داد: در عین حال به‌واسطه شیوع بیماری کرونا در این دوره از نمایشگاه، برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای رعایت پروتکل‌ها و دستورعمل‌های بهداشتی در بازدید و ارتباط مدیران و شرکت‌ها تدارک دیده شده است که بر این اساس، بازدیدها صرفاً مختص کارشناسان است که با دعوت و ارسال کارت‌های ویژه روزانه برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

بوجارزاده ابراز امیدواری کرد: در این فرصت چهار روزه فضای مناسبی برای ایجاد همکاری، گفت‌وگوهای چندجانبه و دستیابی به تفاهم‌های راهبردی در راه توسعه و رشد صنعت نفت ایران اسلامی و در همه ابعاد آن، با حضور شرکت‌های توانمند داخلی ایجاد می‌شود.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر