/
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
آرش خزایی خبر داد:

دود ناشی از اتیلن پتروشیمی ایلام مقطعی است

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با اشاره به اینکه دود ناشی از سوختن گاز اتیلن پتروشیمی ایلام مقطعی است و به تدریج کاهش پیدا می‌کند، گفت: دغدغه پرسنل پتروشیمی ایلام حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی است.
کد خبر : ۳۴۶۴۹

نبض نفت - آرش خزایی  رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام در نشست کمیته‌ اضطرار آلودگی هوا که در فرمانداری چوار برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۹۷ پتروشیمی ایلام موفق به دریافت تندیس سیمین صنعت سبز کشور شده است، افزود: در سال ۹۸ نیز اخطاریه سازمان محیط زیست مبنی بر آلایندگی پتروشیمی ایلام دریافت نشده است.

وی با اشاره به اینکه فلرینگ پتروشیمی ایلام به تدریج روند کاهشی را شاهد خواهد بود و با نرمال‌سازی و تثبیت‌ شرایط راه‌اندازی الفین، تا پایان سال جاری فلرینگ به اتمام خواهد رسید، اظهار داشت: ایستگاه سنجش آلاینده‌های زیست‌محیطی از طریق پتروشیمی خریداری و پس از جانمایی توسط شهرداری چوار نصب خواهد شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با بیان اینکه ظرف یک ماه آینده پساب ضلع غربی پتروشیمی ایلام حذف خواهد شد، تصریح کرد: تصفیه‌خانه ZLD با برترین تکنولوژی روز دنیا خریداری و ظرف یک سال آینده راه‌اندازی خواهد شد و با اجرای این طرح خروجی پساب تصفیه‌خانه پتروشیمی ایلام به صفر می‌رسد.

خزایی با اشاره به اینکه آلودگی صوتی مطرح شده در زمان پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی الفین مقطعی بود و به صورت کامل برطرف شده است، خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی واحد الفین مشکلات از پیش تعیین‌ نشده و غیر قابل پیش‌بینی به وقوع پیوست و روند نرمال‌سازی شرایط راه‌اندازی و تولید پس از یک وقفه‌ کوتاه از سر گرفته می‌شود.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با عذرخواهی از مردم شریف استان بویژه ساکنین شهرستان چوار برای سوختن اتیلن و ایجاد دود در منطقه اظهار داشت: مدیریت و بهره‌بردار الفین تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات راه‌اندازی بکار خواهد گرفت.

خزایی بدعهدی لایسنسور و وندور در عدم سرویس‌دهی به پروژه‌ الفین ایلام را در شرایط تحریم، ناجوانمردانه عنوان کرد و افزود: این پروژه بواسطه‌ احجام، تجهیزات و راه‌اندازی توسط متخصصان بومی استان و کشور بدون حضور کارشناسان و سازندگان خارجی کم‌نظیر است.

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با تقدیر از مطالبه‌گری اصحاب رسانه و فعالان زیست‌محیطی استان و فرماندار چوار گفت: پروژه الفین سیزدهم در چهارم دی ماه ۹۹ به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و در این واحد علاوه بر اتیلن؛ پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع تولید شده است.

منبع: موج


مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر