/
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

نقش‌آفرینی نفت مناطق مرکزی در تأمین گاز مصرفی کشور

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به افزایش تولید گاز این شرکت به ۲۴۹ میلیون مترمکعب در روز در زمستان امسال گفت: با تلاش کارکنان و متخصصان نفت مناطق مرکزی، این شرکت در تأمین گاز مصرفی مورد نیاز کشور نقشی اساسی ایفا می‌کند.
کد خبر : ۳۴۷۲۰
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی امروز (یکشنبه، پنجم بهمن‌ماه) در حاشیه سومین روز بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم و کرونا، شرکت نفت مناطق مرکزی در ۱۰ ماه امسال به تعهدهای خود در زمینه تولید نفت و گاز عمل کرده و در تأمین گاز مصرفی کشور نقشی بسزا داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۳۷ درصدی ظرفیت تولید میدان‌های مشترک نفتی این شرکت نسبت به پارسال، گفت: این شرکت برای بازگرداندن تولید نفت به سطح پیش از تحریم‌ها آمادگی کامل دارد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از افزایش قابل توجه مقدار ذخیره‌سازی گاز نیز در سال ۹۹ خبر داد و افزود: در اوج تولید از مخازن ذخیره‌سازی، روزانه حدود ۲۵ میلیون مترمکعب گاز تولید شده است.

حاتمی در ادامه به طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت اشاره کرد و گفت: در میدان سعادت‌آباد پیشرفت پروژه به ۷۵ درصد رسیده است و در دانان و نفت‌شهر بالغ بر ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم. در دانان سه دکل فعال و ۹۵ درصد کالاها ساخت داخل است. در این میدان عملیات لرزه‌نگاری در وسعت ۵۰۰ کیلومترمربع انجام شده و برداشت اطلاعات خوبی حاصل شده است.

وی به اشتغال‌زایی و استفاده از نیروهای بومی در طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت اشاره کرد و افزود: در حوزه زاگرس جنوبی برنامه جامع تأمین پایدار گاز پالایشگاه‌ها تدوین شده و توسعه ایستگاه‌های تقویت فشار گاز هما، وراوی و تابناک با استفاده از منابع داخلی شروع شده است. 

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به اجرای فاز دوم توسعه میدان تنگ بیجار اشاره کرد و گفت: تا یک ماه آینده تقریباً کار زیرسطحی را تکمیل می‌کنیم و روسطحی طرح نیز در حال انجام است که افزایش خوراک پالایشگاه ایلام را به‌دنبال دارد.

حاتمی با بیان اینکه فعالیت‌های مقدماتی برای توسعه میدان توس در حال انجام است، ادامه داد: امیدواریم با احداث ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، همه گازهای همراه منطقه دهلران جمع‌آوری شود. 

وی از تدوین برنامه جامع میدان‌های گازی خشکی کشور خبر داد و گفت: اجرای این برنامه فرصت خوبی برای ایجاد بازار کار مناسب برای سازندگان و پیمانکاران ایرانی خواهد بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر