/
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۸
امیر هومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو تاکید کرد:

در زمینه تولید کاتالیست محتاج کشورهای دیگر نیستیم

مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو با اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی گفت خوشبختانه در زمینه تولید کاتالیست محتاج کشورهای دیگر نیستیم و بسیاری از کاتالیست‌ها در داخل کشور تولید می‌شود و حتی به کشورهای دیگر هم صادرات داریم.
کد خبر : ۳۴۷۲۷
امیر هومن کریمی وثیق مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در حاشیه تفاهم‌نامه توسعه همکاری شرکت‌های آرین متانول در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت با اشاره به اهمیت تولید در کشور گفت: ترکیب دانش و تولید در هر مجموعه‌ای می‌تواند مفید و موثر باشد. بر خود لازم می‌دانم از رهبر معظم انقلاب و معاونت علمی رئیس جمهوری به خاطر پافشاری بر بحث تولید در کشور تشکر کنم. کریمی افزود: راه نجات هر کشوری تولید می‌باشد. اگر تولید در کشور جدی گرفته شود هم مشکل اشتغال حل می‌شود، ارز وارد کشور می‌شود، نرخ ارز تثبیت می‌شود و جلوی قاچاق هم گرفته می‌شود. مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو در خصوص تاثیر تولید در شرکت خود گفت: در سال 1390 فقط 65 نفر نیرو در شرکت ما مشغول به کار بود اما در حال حاضر چهارصد نفر نیرو در مجموعه ما مشغول به کار هستند. این افزایش اشتغال به دلیل اعتمادی است که صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور به ما کرده است. این اعتماد باعث ایجاد خودباوری در میان کارکنان شرکت نفت و گاز سرو شده است.

کریمی در ادامه اظهار داشت: نفت و گاز سرو یار و مددکار صنایع پتروشیمی، پالایشگاهی و فولاد کشور در زمینه کاتالیست است و تلاش می‌کند کشور در زمینه کاتالیست محتاج کشورهای دیگر نباشد.

بهزاد توکلی مدیرعامل شرکت پتروشیمی آرین متانول نیز در یک گفتگوی کوتاه با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت در خصوص اهمیت تولید انواع کاتالیست در شرکت نفت و گاز سرو گفت: هر نوع کاتالیستی را که بتوانیم در ایران بسازیم برای کل کشور سود و منفعت است. تولید کاتالیست در داخل کشور از یک طرف مانع خروج ارز از کشور شده و از طرفی باعث خودباوری در بین دانشجویان و فعالان این صنعت می‌شود. ما همیشه در گذشته فکر می‌کردیم که دستیابی به تولید دانش کاتالیست کار بسیار سختی است اما با خودباوری به این دانش دست یافته‌ایم. این موضوع باعث شده که مجموعه‌های ما عزت نفس بیشتری به دست بیاورند و کارهای بزرگ‌تری انجام دهند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر