/
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران:

فرهنگ بهینه سازی انرژی برای جامعه امری ضروری است

برگزاری چنین نمایشگاه هایی همانند نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حکایت از آن دارد که صحنه تولید و صنعت کشور همچنان مستقل، بالنده، کوشا و پویا بوده و در واقع زلف صنعت ایران به زلف خارج از کشور گره ای نخورده و این استقلال را حفظ کرده است.
کد خبر : ۳۴۷۴۵

به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایر ان، محمدرضا یوسفی پور مشاور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در مدیریت بحران، در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ضمن بیان مطلب فوق و اظهار خرسندی از حضور در نمایشگاه و با بیان اینکه صنعت نفت بالاخص بخش گاز آن نقش بسیار پررنگی در  اقتصاد کشور دارد؛ به موضوع مصرف بهینه این نعمت الهی پرداخت و گفت: فرهنگ بهینه سازی انرژی برای جامعه و مردم ما بسیار واجب است .

وی در ادامه سخنان خود به مصرف بی رویه انرژی در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه بیش از ۴ برابر متوسط دنیا مصرف انرژی داریم و این آمار و ارقام به وضوح  نشان می دهد که اصولاً فرهنگ بهینه سازی و آگاهی مردم در این حوزه بسیار حیاتی است.

یوسفی پور بیان کرد: در کشور ایران خصوصاً در صنعت گاز مسیر و سرعت تولید گاز، ایجاد صنعت، ساخت پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌ها به صورت چشمگیری طی شده اما به موازات این، در صرفه‌جویی و اصولاً بهینه‌سازی گام‌های بلندی بر نداشتیم و این موضوع به آگاه سازی و ترویج فرهنگ بهینه سازی بر می گردد .

وی تصریح کرد: اگر فقط حدود ۲ تا ۳ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم، این رقم با تولید یک فاز پارس جنوبی برابری می کند که بایستی با رعایت نکات گفته شده در این خصوص، مانند دمای رفاه ( ۱۸ تا ۲۱ درجه)، پوشیدن لباس گرم و ... کمک شایانی به مصرف بهینه گاز، این سرمایه پاک، کنیم.

مجری طرح به سازی مصرف انرژی با بیان اینکه گاز یک نعمت الهی است، بیان کرد: مصرف بهینه گاز موجب می شود که چرخ صنعت و تولید در کشور بیشتر رونق یابد که پیامد آن، اشتغالزایی و رفاه عمومی خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: ما نباید این نعمت الهی را  که با سختی فراوان به دست ما می رسد، به راحتی هدر دهیم؛  چراکه باید نسل های بعدی ما نیز از این امانت الهی استفاده کنند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر