/
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
با استقرار دومین دکل حفاری:

طرح نگهداشت و توسعه میدان‌های سیوند و اسفند شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از استقرار دومین دکل حفاری در طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های اسفند و سیوند خبر داد و گفت: انتظار داریم با فعالیت این دکل، پیشرفت فیزیکی طرح شتابی دوچندان پیدا کند.
کد خبر : ۳۴۷۴۹

نبض نفت - علیرضا سلمان‌زاده در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ، درباره وضع طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید این شرکت گفت: تاکنون هر چهار بسته قراردادی شرکت نفت فلات قاره ایران در این طرح تعیین‌ تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه بسته نخست یعنی نگهداشت و افزایش تولید میادان‌های سیوند و اسفند با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت در حال اجراست، ادامه داد: تاکنون دو حلقه چاه (تولیدی و تزریقی) در این طرح تکمیل شده است و تکمیل چاه سوم نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: در روزهای اخیر، دومین دکل حفاری در این طرح مستقر شده و با توجه به استقرار این دکل و جدیت پتروایران، امیدواریم شاهد تسریع در روند پیشرفت طرح باشیم.

به گفته سلمان‌زاده، با تکمیل این طرح و بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده، در مجموع حدود ۱۶ هزار بشکه در روز به تولید نفت منطقه سیری افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه بسته‌های قراردادی رسالت و فروزان نیز در مرحله سفارش‌گذاری کالا و انتخاب پیمانکاران فرعی قرار دارند، عنوان کرد: در میدان فروزان افزون بر اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید، طرح مجزایی که از سنوات قبل با همکاری شرکت تأسیسات دریایی در این میدان دنبال می‌شد نیز تعیین‌تکلیف و کارگاه تأسیسات دریایی فعال شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر نفت مبنی بر برنامه‌ریزی برای چاه‌های بسته و کم‌بهره، گفت: این برنامه درباره تعدادی از چاه‌های نفت این شرکت نیز مدنظر قرار دارد.

سلمان‌زاده به موفقیت مطالعات زودهنگام مخازن در شرکت نفت فلات قاره ایران که منتج به افزایش ذخایر نفت در خلیج فارس شده است، اشاره و ابراز امیدواری کرد که با ادامه روند کنونی، روزهای بهتری در انتظار این شرکت باشد.

 چهار بسته کاری (سیوند و اسفند، رسالت، فروزان و رشادت) از مجموع ۳۳ بسته طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت شرکت ملی نفت ایران، مربوط به پروژه‌های فراساحلی شرکت نفت فلات قاره ایران است.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر