/
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
سخنگوی وزارت امور خارجه:

اجرای تعهدها در برجام به معنای فروش راحت نفت ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه این آخرین شانس اروپایی‌هاست که به تعهدهای خود بازگردند و برجام را حفظ کنند، گفت: اجرای تعهدها هم یعنی ایران بتواند به‌راحتی نفت خود را بفروشد و پولش بازگردد.
کد خبر : ۳۴۷۵۹

نبض نفت - سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، ششم بهمن‌ماه) در نشست خبری درباره لغو تحریم‌ها ازسوی آمریکا گفت: هیچ اتفاق تازه‌ای درباره برجام شاهد نبودیم. موضع خو دمبنی بر اینکه باید شاهد رفع تحریم‌ها و اجرای مؤثر توافق ازسوی آمریکا و دیگر طرف‌ها باشیم را هم پیش‌تر مطرح کردیم، حال تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد، ایران اقدامی انجام نمی‌دهد.

وی افزود: اینکه دولت آمریکا از مسیر پیشین بازگردد، به خودشان ربط دارد، اقدام‌های آنها را رصد می‌کنیم. به یک یا دو اقدام پراکنده نگاه نمی‌کنیم، اقدام مؤثر و جدی تعهدهایشان را در نظر می‌گیریم که در چند سال اخیر انجام نشده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این آخرین شانس اروپایی‌هاست که به تعهدهای خود بازگردند و برجام را حفظ کنند. آمریکایی‌ها هم باید بدانند ما کلمه به کلمه قانون مجلس شورای اسلامی را اجرا می‌کنیم. ما طراحی‌های خود را منوط به طرف مقابل نمی‌کنیم. هر وقت طرف مقابل گام‌هایش را اصلاح کند، ما نیز اقدام‌های خود از جمله غنی‌سازی ۲۰ درصد را اصلاح می‌کنیم، اجرای تعهدها هم یعنی ایران بتواند به‌راحتی نفت خود را بفروشد و پولش بازگردد.  

خطیب‌زاده درباره تازه‌ترین شرایط طلب ایران از کره‌جنوبی عنوان کرد: هیچ اتفاقی درباره طلب ایران رخ نداده است و منتظر راه‌حل‌هایی هستیم که طرف کره‌ای در سفر به ایران اعلام کرد، انتظار داریم این راه‌حل‌ها عملیاتی شود، متأسفانه با سرعت مدنظر ما کار جلو نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه از بی‌انصافی باید فاصله گرفت و به کاری که کل جمهوری اسلامی همسو با بی‌اثر کردن فشار حداکثری به‌ویژه در حوزه اقتصادی انجام داده، ارج گذاشت، گفت: بازرگانان ما محصولات خود را با هر سختی صادر می‌کنند و نفت خود را می‌فروشیم. وزارت امور خارجه بیش از مسئولیت و اختیارها، موفق عمل کرده است.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر