/
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
رئیس‌جمهوری:

محیط زیست همواره از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده است

رئیس‌جمهوری گفت: توجه به محیط زیست همواره از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید بوده است.
کد خبر : ۳۴۷۷۶

به گزارش نبض نفت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، عصر دوشنبه (ششم بهمن‌ماه) در نشست شورای‌عالی حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه حیات ما وابسته به محیط زیست است و حفاظت از آن باید با جدیت و قاطعیت انجام شود، گفت: اگر محیط زیست دچار مشکل شود، سلامت جامعه و مسائل اجتماعی و حتی امنیت اجتماعی به خطر می‌افتد.

وی با یادآوری اینکه توجه به محیط زیست همواره از دغدغه‌ها و اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: دولت تاکنون در این زمینه گام‌های بزرگی در قالب برنامه‌های منسجم برداشته است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: در خصوص کاهش آلودگی هوا نیز اقدام‌هایی همچون حذف بنزین آلوده تولیدی در پتروشیمی‌ها و عرضه بنزین یورو ۴ و ۵ و امکان بهره‌مندی همه شهروندان از این فرآورده پاک، از رده خارج کردن هزاران خودروی آلاینده هوا و تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوری به انژکتوری از جمله اقدام‌های دولت برای مقابله با آلودگی هوا و چالش‌های زیست محیطی بوده است.

روحانی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با دغدغه زیست محیطی و توجه بیشتر به منابع طبیعی کشور، اقدام‌ها و تدابیر مختلفی را به عمل آورده و دستاوردهای خوبی هم داشته است، تصریح کرد: با این حال، این مأموریت نیازمند همکاری بخش‌ها و ارکان مختلف دولت و حاکمیت، در قالب یک طرح فراگیر ملی است که امید می‌رود آن‌گونه که در سند بالادستی هم آمده، قوت و انسجام بیشتری به خود بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه سایه سنگین بیماری کرونا نباید سبب غفلت از موضوع مهم آلودگی هوای کلانشهرها که در فصل سرد سال در روزهای وارونگی هوا که در سال‌های قبل نیز با آن مواجه بودیم، شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط باید برنامه‌ریزی لازم را برای جلوگیری از بروز آلودگی سنگین و مداوم انجام دهند. به‌ویژه امسال که با شیوع کرونا بیشتر نقاط کشور درگیر است باید به این موضوع به‌طور جدی توجه شود.

تصویب ضوابط و روش‌های مدیریت پسماندهای صنعتی و معدنی و صنایع نفت و گاز نیروگاه‌ها و نیز چگونگی واگذاری مدیریت اجرایی پسماندها به اشخاص حقوقی و حقیقی واجد صلاحیت و متقاضی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه از جمله تصمیم‌های نشست دیروز بود.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر