/
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

حمایت پتروپارس از ساخت نخستین راکتور ایرانی پتروشیمی

مدیرعامل گروه پتروپارس از برنامه‌ریزی برای ساخت نخستین راکتور ایرانی قابل استفاده در صنایع پتروشیمی با حمایت پتروپارس خبر داد.
کد خبر : ۳۵۴۹۰

به گزارش نبض نفت به نقل از گروه پتروپارس، حمیدرضا مسعودی با اشاره به اینکه در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی که در جزیره کیش برگزار شد، قراردادهای ساخت «راکتور» و «برج‌ها و مخازن» پتروشیمی دهدشت با پیمانکاران ایرانی امضا شد، تصریح کرد: این برای نخستین بار است که راکتور مجتمع‌های پتروشیمی به‌طور کامل در ایران ساخته می‎شود.

وی با بیان اینکه در این قرارداد برای نخستین بار در کشور سه راکتور هر یک به وزن حدود ۱۲۰ تن، قطر ۴.۵ متر و طول ۱۷ متر تولید می‌شود، افزود: طرح و سازنده این تجهیزات پیش از این خارجی‌ها بودند.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه به‌منظور ساخت این راکتورها از سازندگان توانمند داخلی دعوت کردیم و با برگزاری مناقصه این فرصت ایجاد شد تا در بومی‌سازی این فناوری پیش‌قدم باشیم، اظهار کرد: همچنین در قرارداد دیگری ساخت هفت برج و ۱۶ مخزن تحت فشار پتروشیمی دهدشت به یک شرکت سازنده داخلی واگذار شد.

مسعودی با اشاره به اینکه سازندگان یادشده از طریق مناقصه انتخاب شدند، گفت: ماهیت وجودی پتروپارس انتقال دانش و فناوری پیشرفته صنعت نفت به داخل کشور است و این شرکت در اجرای همه طرح‎های خود همواره از کالاهای با کیفیت ساخت داخل حمایت کرده است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر