/
۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

رزمایش پدافند غیرعامل در پتروشیمی ایلام برگزار شد

مسئول پدافند غیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: رزمایش مشترک پدافند غیرعامل با حضور تیم‌های واکنش سریع سپاه استان، پتروشیمی ایلام، بسیج کارگری و پالایشگاه گاز در مجتمع پتروشیمی ایلام با موفقیت برگزار شد.
کد خبر : ۳۵۵۰۸
رزمایش پدافند غیرعامل در پتروشیمی ایلام برگزار شدرزمایش پدافند غیرعامل در پتروشیمی ایلام برگزار شد
به گزارش نبض نفت به نقل از روابط عمومی پتروشیمی ایلام، مهدی معصومی درباره برگزاری این رزمایش، اظهار داشت:این رزمایش با موضوع حملات پهبادی به مخازن سوخت (گازوئیل)، آتش‌سوزی و مصدومیت تعدادی از کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام اجرا شد.
وی افزود:این رزمایش پس از اعلام شرایط اضطراری با حضور نیروهای عملیاتی مجتمع پتروشیمی پس از بررسی صحنه و وخامت حادثه و درخواست نیروی پشتیبانی از سپاه استان، بسیج کارگری و پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد.
مسئول پدافند غیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام هدف از برگزاری این رزمایش را کسب آمادگی بیشتر، افزایش تاب‌آوری و کاهش خسارت‌های احتمالی عنوان کرد و افزود:رزمایش پدافند غیرعامل با دستیابی به کلیه اهداف و برنامه‌های از پیش‌ تعیین شده با موفقیت انجام شد.
فرمانده رزمایش پدافند غیر عامل گفت: ایلام به عنوان یک استان مرزی همواره با تهدیدهای احتمالی مواجه است و پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی استان مورد توجه قرار دارد.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم در حوزه دفاع و صیانت از سرمایه‌های ملی است، ادامه داد:هدف از برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل انجام مجموعه اقدامات غیرنظامی در مقابل تهدیدات دشمن و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی است.
سرهنگ جوهر همتی، کاهش آسیب‌پذیری، به حداقل رساندن تلفات ،تقویت نقاط قوت و استفاده به موقع از امکانات و تجهیزات در مقابل حوادث احتمالی را از دیگر اهداف و دستاوردهای این رزمایش عنوان کرد و افزود:تیم‌های واکنش سریع سپاه استان،بسیج کارگری، پتروشیمی ایلام و پالایشگاه گاز ایلام در پنج وضعیت از قبل تعیین شده با اعلام کدهای عملیاتی اقدام به برگزاری این رزمایش کردند.
 تیم‌های آتش‌نشانی و ایمنی و اورژانس شرکت پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام پس از به صدا درآمدن آژیر خطر وارد عمل شده و آتش‌نشانی عملیات اطفاء حریق را بر عهده گرفت و اورژانس نیز احیاء مصدومین را آغاز کرد.
پس از این وضعیت، تیم واکنش سریع سپاه استان وارد محل حادثه شد و پس از پاکسازی مناطق آلوده با کمک اورژانس شرکت پتروشیمی ایلام و اورژانس سپاه استان اقدام به انتقال مصدومان به بیمارستان کردند.
مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر