/
۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
کامران فروزان مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول در گفتگو با نبض نفت تاکید کرد؛

توجه ویژه آریا ساسول به نیروی انسانی/برای ما همه نیروها یکسان هستند

مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول توجه ویژه به نیروی انسانی در این پتروشیمی را یکی سیاست‌های مجموعه خود دانست و تاکید کرد برای ما همه نیروها یکسان هستند و در پرداخت‌ها سعی می‌کنیم یکسان‌سازی رخ دهد.
کد خبر : ۳۵۵۵۱
توجه ویژه آریا ساسول به نیروی انسانی/برای ما همه نیروها یکسان هستند
کامران فروزان مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت از راه‌اندازی یک واحد جدید پلی‌اتیلن در سال آینده خبر داد. وی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی آریا ساسول گفت: در سال 1400 یکی از مهمترین بحث‌ها، استارت یک واحد جدید پلی‌اتیلن بود که به عنوان واحد دوم پلی‌اتیلن سنگین اجرا کردیم. اکنون مقدمات پروژه انجام شده، پیمانکار مشخص و قرارداد به او تنفیذ شده است. همچنین مراحل مهندسی پروژه استارت خورده و در سال 1400 پیش‌بینی می‌کنیم تامین تجهیزات و ساخت پروژه انجام شود که آن هم یک واحد 300 هزار تنی است.

مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی شده که این پروژه در انتهای سال 1401 به بهره‌برداری برسد افزود: مهمترین پروژه توسعه آریاسول همین پروژه است، اما در کنار آن بحث‌های دیگری برای پروژه‌های دیگر داریم که آنها نیز در راستای توسعه مجموعه خواهد بود.

وی در خصوص اشتغالزایی این پروژه‌ها گفت: در مورد اشتغالزایی و نیروی انسانی، نزدیک به 2500 نیرو در آریاساسول شاغل هستند، اما برای طرح‌های توسعه، در دو مقطع اشتغالزایی داریم که یک مرحله هنگامی است که طرح در جریان احداث و راه‌اندازی است. در این مرحله یک سری نیرو کار می‌کنند تا پروژه ساخته و آماده بهره‌برداری شود. مرحله دوم زمانی است که طرح به بهره‌بردراری برسد.

فروزان گفت: برای دو سال آینده که این پروژه‌ها در مرحله طرح است، با احتساب نفراتی که در اختیار پیمانکار اصلی هستند و پیمانکاران فرعی که به مجموعه سرویس می‌دهند، حدود 1000 نفر مشغول بکار می‌شوند که البته این افراد تحت استخدام آریاساسول نیستند، بلکه ما کارفرمای این پروژه هستیم. اما نکته مهم این است که این افراد به واسطه پروژه ما مشغول بکار می‌شوند.

وی در مورد تفاوت و تبعیض بین نیروهای پیمانکاری و رسمی گفت: این بحث در تخصص من نیست و در جریان هم نیستم. اما به عنوان مدیر ارشد اریاساسول، یکی از سیاست‌های شرکت این است که در مورد منابع انسانی تا جایی که رویه‌ها اجازه می‌دهد و نیروها متعلق به هر شرکتی هستند، یکسان‌سازی باشد. به عنوان مثال در پرداخت حقوق ماهیانه، ابتدا حقوق شرکت‌های پیمانکاری پرداخت می‌شود و سپس حقوق کارکنان شرکت را می‌پردازیم.

مدیر بازرگانی شرکت آریاساسول با تاکید بر اینکه چیزی به نام نیروی رسمی نداریم گفت: تعدادی کادر مدیریتی است که با شرکت قرارداد دارند، اما مهندسان، کارمندان و کارگران در هر رده دیگر با پیمانکاران تخصصی در ارتباط هستند. تا جایی که رویه‌ها اجازه داده، تمامی مزایاهای مستمر وغیر مستمر به صورت مساوی بین این افراد توزیع شده و سعی کردیم عدالت را بین آنها برقرار کنیم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر