/
۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

مشترکان مسکونی و تجاری گاز در ازای پرداخت مبلغی بیمه می‌شوند

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌های نفت و نیرو به‌صورت ماهانه مبلغی را از مشترکان مسکونی و تجاری برداشت و برای بیمه کردن واحدهای آنها هزینه خواهند کرد.
کد خبر : ۳۵۵۶۸
نبض نفت - نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، پنجم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با بند (هـ) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (هـ) تبصره ۶ لایحه مذکور، مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، به هریک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابع ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ ۲ هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ هزار ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ۱۰ هزار ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق معادل ۵۰ درصد است، همچنین وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

براساس این مصوبه وزارتخانه‌های نفت و نیرو ماهانه این مبلغ را برداشت و برای بیمه کردن مشترکان واحدهای مسکونی و تجاری هزینه می‌کنند.

همچنین براساس موافقت نمایندگان مجلس، پول برق روستاهای فاقد گاز در استان سیستان و بلوچستان ۵۰ درصد محاسبه می‌شود.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر