/
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

قیمت جهانی نفت در ششمین روز اسفند

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۵۴ درصد کاهش به ۶۵ دلار و ۲ سنت رسید.
کد خبر : ۳۵۵۸۱
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، پس از آنکه ارزیابی های غیررسمی نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته و به دنبال سرمای شدید در ایالت های جنوبی شاهد رشد غیرمنتظره ای بوده است، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 35 سنت معادل 0.54 درصد کاهش به 65 دلار و 2 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز امروز با 60 سنت معادل 0.97 درصد کاهش به 61 دلار و 3 سنت رسید.

بر اساس برآورد انستیتوی خصوص نفت آمریکا ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به 19 فوریه با یک میلیون بشکه افزایش مواجه بوده، در حالی که تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز انتظار کاهش 5.2 میلیون بشکه ای را داشتند.

سرمایه گذاران اکنون منتظر آمارهای رسمی دولت آمریکا در خصوص حجم ذخایر نفتی این کشور هستند که قرار است اواخر امروز منتشر شود.

ویوک دار تحلیلگر بانک کامنولث در این باره گفت: «سوال اساسی این است که عرضه نفت آمریکا پس از موج سرمای اخیر با چه سرعتی ترمیم خواهد شد. به نظر می رسد که عرضه نفت سریعتر از فعالیت پالایشگاه ها به وضعیت عادی باز خواهد گشت و بدین ترتیب طی هفته های آتی میزان عرضه از میزان تقاضا پیشی خواهد گرفت.»

قیمت نفت پس از افزایش بیش از 26 درصدی و رسیدن هر دو شاخص قیمت به بالاترین رقم 13 ماه گذشته، شاهد عقب نشینی بوده است.

قیمت ها پس از آن جهش یافت که عرضه نفت آمریکا به دلیل برودت کم سابقه دما مختل شد و علاوه بر تداوم محدودیت عرضه نفت اوپک پلاس، عربستان روزانه یک میلیون بشکه دیگر از تولید نفت خود کاست.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر