/
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳

پیش بینی قیمت ۶۲ دلاری نفت در سال ۲۰۲۱

بارکلیز پیش بینی خود از قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۱ را ۷ دلار بالا برد و ۶۲ دلار در هر بشکه اعلام کرد.
کد خبر : ۳۵۶۲۱
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، بانک سرمایه‌گذاری بارکلیز به خاطر عرضه ضعیف‌تر از حد انتظار تولیدکنندگان نفت آمریکا در پاسخ به قیمت بالاتر نفت و کاهش ذخایر نفتی به خاطر طوفان هفته گذشته در تگزاس، پیش‌بینی خود از قیمت نفت در 2021 را افزایش داد.

بارکلیز پیش بینی خود از قیمت نفت خام برنت را 7 دلار بالا برد و 62 دلار در هر بشکه اعلام کرد. دورنمای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 6 دلار افزایش 58 دلار در هر بشکه اعلام شده است.

این بانک انگلیسی اعلام کرد:«هوای سرد تر از حد طبیعی مخصوصاً در ایالت‌های جنوبی با کاهش تولید بیشتر از حد تقاضا ذخایر نفتی را پایین آورده است».

 شرکت‌های انرژی آمریکا هفته گذشته به دنبال یخبندان شدید در اکثر بخش‌های تگزاس، تعداد چاه های نفت فعال خود را برای اولین بار از ماه نوامبر را کاهش دادند.

 قیمت نفت در روز پنجشنبه به دنبال کاهش تولید نفت خام آمریکا در نتیجه طوفان تگزاس به بالاترین رقم طی 13 ماه گذشته رسید. نفت خام بر برنت با 0.6 درصد افزایش 67.41 دلار در هر بشکه معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک افزایش 0.5 درصدی به 63.54 دلار در هر بشکه رسید.

بارکلیز با اشاره به اینکه در صورت گسترش ویروس جدید کرونا در آمریکا، رشد تقاضا در این کشور آهسته خواهد بود اعلام کرد:« افزایش احتمالی تولید نفت اوپک پلاس و خطر گسترش کرونای جهش یافته که قدرت انتقال بیشتری دارد، باعث می شود در کوتاه‌مدت محتاط‌تر باشیم».

این بانک سرمایه‌گذاری انتظار دارد ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را 1.5 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی افزایش دهد و عربستان هم کاهش تولید داوطلبانه خود را متوقف کند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر