/
۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
سخنگوی صنعت برق تشریح کرد:

چه تعداد مشترک، برق رایگان دریافت کردند؟

سخنگوی صنعت برق گفت: در مجموع حدود 6 میلیون از مشترکان منهای خانه‌های ویلایی و خالی از سکنه، مشمول تخفیف صددرصدی بهای برق شده‌اند.
کد خبر : ۳۵۶۲۸
نبض نفت - مصطفی رجبی‌مشهدی درباره آخرین آمار از مشمولین برق امید اظهار داشت: طبق آمار از آبان‌ماه تاکنون حدود 11 میلیون از مشترکان مشمول کم‌مصرفی شده و زیر الگوی مصرف داشته‌اند که تا 14 بهمن حدود 22.44 درصد را شامل می‌شود.

وی افزود: 31درصد از روستائیان و حدود 20 درصد هم در مناطق شهری مشترک کم‌مصرف هستند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: در مجموع حدود 6 میلیون از مشترکان منهای خانه‌های ویلایی و خالی از سکنه، مشمول تخفیف صددرصدی بهای برق شده‌اند.

وی با بیان اینکه 6 میلیون مشترک تا پایان آذرماه مشمول تخفیف شدند، تاکید کرد: تعداد مشترکین حدود یک میلیون افزایش داشته است.

رجبی‌مشهدی یادآور شد: مشترکان کم‌مصرف نسبت به دوره مشابه سال گذشته 4.3 درصد و مشترکان خوش‌مصرف هم 1.7 درصد افزایش داشته‌اند.

در طرح رایگان کردن برق مشترکان کم‌مصرف بسته‌ای در نظر گرفته شده است که بر اساس آن، اگر خانوارها در مناطق مختلف کشور به تناسب آب و هوای منطقه از میزان مشخصی مصرف برق صرف‌نظر کنند، شامل این طرح تشویقی شده و بهای برق آنها رایگان می‌شود.

طرحی که هیأت دولت در جلسه مورخ 2 شهریورماه 1399به استناد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصویب کرد وزارت نیرو مجاز است تا صورتحساب برق مشترکان خانگی کم‌مصرف با الگوی تعیین شده را با تخفیف صد درصدی محاسبه کند.

بر این اساس قرار بر این شده که از میان 30 میلیون مشترک خانگی برق حدود 8 میلیون مشترک به صورت دوره‌ای مشمول طرح مذکور شده و از تخفیف صددرصدی در مصرف برق بهره‌مند شوند.

در طرح موسوم به «برق امید» مقرر شده مشترکین خوش‌مصرف شامل تخفیف شوند، از مشترکین پرمصرف نیز خواسته شده تا با انجام کار‌هایی از عنوان پرمصرف دور شده و به خوش‌مصرف‌ها بپیوندند و در غیر اینصورت شامل جریمه خواهند شد.

این گزارش حاکی است؛ مشترکان خانگی کشور در دو دسته زیر الگو و بیش از الگو تقسیم بندی می‌شوند که هرکدام تعرفه خاص خودشان را دارند.

به گفته مدیرعامل توانیر 85 درصد از مشترکان زیرالگو برق مصرف می‌کنند و تنها 15درصد بالاتر از الگو‌های تعیین شده مصرف دارند.

منبع: ایلنا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر