/
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

اکتشاف ۱۰ میلیارد تن نفت خام در چین طی ۱۰ سال گذشته

وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرد ۱۷ میدان نفتی با ظرفیت صدها میلیون تن نفت و ۲۱ میدان گازی هر کدام با ظرفیت میلیاردها مترمکعب طی ده سال گذشته در این کشور اکتشاف شده است.
کد خبر : ۳۵۶۳۰
به گزارش نبض نفت به نقل از گلوبال تایمز، وزارت منابع طبیعی چین در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه اعلام کرد نفت و گاز اکتشاف شده طی دهه گذشته به 10.1 میلیارد تن و 6.85 تریلیون متر مکعب رسیده است که به ترتیب 25 و 45 درصد از کل نفت و گاز استخراج شده در چین را از 1949 تشکیل می دهد. این کنفرانس در مورد دستاوردهای چین در صنایع معدن کاری و نفت و گاز بین 2011 و 2020 برگزار شده بود.

 این وزارتخانه اعلام کرد تمرکز اکتشاف نفت و گاز به سمت مناطق غربی چین و اقیانوس پیش می رود.

 17 میدان نفتی در چین اکتشاف شده که هر کدام ظرفیت صدها میلیون تن نفت را دارند. 21 میدان گازی هم در چین وجود دارد که ظرفیت هر کدام میلیاردها مترمکعب طی ده سال گذشته بوده است.

33600 تن گرافیت هم طی دهه گذشته در چین اکتشاف شده که 65 درصد از کل مقدار کشف شده در چین را تشکیل می‌دهد.  اکتشاف منابع فلزی هم دستاوردهای بزرگی داشته است. ذخایر اکتشاف شده سرب و روی، مولیبدنوم و تنگستن به ترتیب 137 میلیون، 18.74 میلیون و 6.12 میلیون تن به ذخایر چین اضافه کرده است.

 صدها میلیون تن میدان نفتی و صدها میلیارد متر مکعب میدان گازی در مناطق اقیانوسی کشف شده است. 32 مقر منابع معدنی غیر نفت و گاز در کل کشور چین برقرار شده که 25 عدد از آنها در غرب چین قرار دارند.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر