/
۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

افزایش شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای هفتمین ماه پیاپی

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های نفت و گاز آمریکا برای هفتمین ماه پیاپی افزایش یافته است.
کد خبر : ۳۵۶۴۵
به گزارش نبض نفت به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز را برای هفتمین ماه پیاپی  و برای نخستین بار از ماه مه ۲۰۱۸ افزایش دادند. این در حالی است که این روند افزایشی در ماه فوریه و با وجود رسیدن قیمت نفت به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۹ کندتر بود.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (هشتم اسفندماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ فوریه (جمعه، هشتم اسفندماه) نسبت به هفته پیش از آن پنج دستگاه افزایش یافت و به ۴۰۲ دستگاه رسید.

این در حالی است که در این ماه فقط ۱۸ مورد به‌شمار دکل‌ها اضافه شده و سرعت افزایش تعداد دکل‌ها در ماه فوریه کاهش یافته است. افزایش شمار دکل‌ها در ماه ژانویه ۳۳ دستگاه و در ماه دسامبر ۳۱ دستگاه بود. یکی از دلایل کُند شدن روند افزایش تعداد دکل‌ها یخبندان شدید و نادر هفته گذشته در ایالت تگزاس و دلیل دیگر تداوم تعهد شرکت‌های نفتی به انضباط در سرمایه‌گذاری بود.

با وجود افزایش شمار دکل‌ها، مجموع تعداد دکل‌های حفاری فعال در این هفته ۳۸۸ دستگاه و ۴۹ درصد کمتر از مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی بود.

مجموع تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا در این هفته، چهار دستگاه افزایش یافت و به ۳۰۹ دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های گازی با یک دستگاه افزایش به ۹۲ دستگاه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته مورد اشاره ۶۳ دلار برای هر بشکه معامله شد که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۹ بود.

این در حالی است که بیشتر شرکت‌های انرژی اعلام کردند بدون توجه به مقدار افزایش تولید تمرکزشان بر بهبود درآمد خواهد بود تا هزینه‌های سال ۲۰۲۱ را در سطح سال ۲۰۲۰ حفظ کنند.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده و مورد توجه فعالان بازار نفت است.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر