/
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کامران فروزان مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول در گفتگو با نبض نفت:

آریا ساسول سالیانه 750 هزار تن پلی‌اتیلن تولید می‌کند

مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول از تولید سالیانه 750 هزار تن پلی‌اتیلن در این پتروشیمی خبر داد و گفت برای همه محصولات تولیدی تقاضای خرید وجود دارد.
کد خبر : ۳۵۸۳۳
کامران فروزان مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری نبض نفت با اشاره به تاریخچه تاسیس آریا ساسول گفت: این شرکت نتیجه مشارکت بین شرکت ساسول آفریقای جنوبی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بود که به صورت سرمایه‌گذاری مساوی بین این دو بخش اقتصادی تاسیس شد.

مدیر بازرگانی پتروشیمی آریا ساسول با اشاره به جایگاه این شرکت در تامین نیازهای کشور گفت: از یک سو نیازهای کشور در عرصه‌های پتروشیمی برای داخل را تامین کردیم و از سوی دیگر بازارهای صادراتی را نیز مال خود کردیم که به دنبال آن ارزآوری خوبی داشته‌ایم.

وی در مورد تولیدات آریا ساسول گفت: یک واحد الفین داریم که تولید اتیلن و دو واحد پلی‌اتیلن سبک و سنگین را انجام می‌دهد. محل سایت شرکت در منطقه ویژه پارس در عسلویه است. شرکت بیش از 10 سال است به بهره‌برداری کامل رسیده است. البته واحد الفین این شرکت از مدت‌ها قبل راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده بود، اما راه‌اندازی کامل مجموعه مقداری زمانبر بود.

مدیر بازرگانی شرکت آریا ساسول در خصوص ظرفیت تولید شرکت گفت: ظرفیت تولید شرکت سالیانه حدود یک میلیون و 100 هزار تن تولید اتیلن است و هر یک از دو واحد ما 375 هزار تن در سال پلی‌اتیلن تولید می‌کنند که در مجموع  750 هزار تن تولید پلی‌اتیلن داریم.

وی از تولید محصولات جانبی در شرکت خبر داد و گفت: برش دو کربنه سی‌تری پلاس داریم که حدود 100 هزار تن برش دو کربنه سی‌تری پلاس در سال تولید می‌کنیم.

فروزان در مورد نحوه فروش محصولات گفت: از نظر بازار فروش، عمده محصولات تولیدی شرکت صادر می‌شود اما بین 15 تا 20 درصد از محصولات تولید شده را به بازار داخل از طریق بورس کالا عرضه می‌کنیم. همچنین صنایع پایین دستی که در گریدهای فیلم، نیاز به پلی‌اتیلن دارند، از تولیدات ما استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال 99 گریدهای تولید را متمرکز کرده‌ایم گفت: به همین خاطر گرید Hex4460 را راه‌اندازی کردیم که چون با خواص بالاتر از PE80 بود، به آن PE80 پلاس می‌گوییم. این محصول در صنعت لوله‌سازی کاربرد دارد و یکی از محصولات تاثیرگذاری بود که در سال 99 تولید و به بازار عرضه کردیم.

مدیر بازرگانی شرکت آریا ساسول افزود: قبل از آن گرید 4261 آی که کاربرد اپلیکیشن باک خودرو را دارد و گرید 4265 که اپلیکیشن تانک‌های آی.بی.سی را با آن تولید می‌کنند، تولید و به بازار ارایه دادیم.

وی در مورد چشم‌انداز آینده بازار گفت: در ادامه این موارد برای سال آتی واحد تحقیق و توسعه شناسایی و تولید گریدهایی خواهد بود که مورد استقبال و نیاز بازار است.

فروزان در پاسخ به این سوال که در خصوص فروش محصولات با چه مشکلاتی مواجه هستید گفت: بنابر درخواست و بازاریابی‌هایی که می‌شود، تولیدات ما همیشه با تقاضای کامل رو به رو است و به وسیله نماینده فروش صادراتی انحصاری به مشتریان نهایی عرضه می‌شود.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر