/
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵

بیمه نیروهای پیمانکاری مانند مدت موقت شود

یکی از نیروهای پیمانکاری از مسئولان وزارت نفت خواست در خصوص بیمه تکمیلی و عمر با نیروهای پیمانکاری مانند نیروهای مدت موقت برخورد شود چرا که این موضوع بسیار مهم بوده و در صورتی که این موضوع محقق شود با استقبال نیروهای پیمانکاری مواجه خواهد شد.
کد خبر : ۳۵۹۴۸
به گزارش نبض نفت یکی از مخاطبان پایگاه خبری نبض نفت با ارسال متنی از مسئولان وزارت نفت خواست به بیمه تکمیلی و عمر نیروهای پیمانکاری توجه بیشتری نشان دهند و با آنها مانند نیروهای مدت موقت برخورد شود. این مخاطب در متن ارسالی تاکید کرده در صورتی که وزارت نفت یا کارفرماها 50 یا 80 درصد از هزینه بیمه تکمیلی و عمر را تقبل کنند نیروهای پیمانکاری با فراغ بال بیشتری کار کرده و از خدمات بیمه‌ای استفاده خواهند کرد. این مخاطب همچنین مصاحبه سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني وزارت نفت را ارسال کرده تا جزئیات بیشتر این موضوع و نحوه حمایت وزارت نفت از نیروهای مدت موقت در بحث بیمه تکمیلی و عمر را بیان کرده باشد.

برخورداري کارکنان از بيمه تکميلي و عمر

سرپرست معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني وزارت نفت گفت: اين ابلاغيه در چهار محور اصلي «ارتقاي کيفيت زندگي و سلامت»، «توانمندسازي»، «رعايت حداقل معيشت» و «بهبود وضع پرداخت» اجرا ميشود که در محور نخست، يعني ارتقاي کيفيت زندگي و سلامت، پوشش بيمه تکميلي هريک از کارکنان قرارداد مدت موقت و افراد تحت تکفل آنان تا 80 درصد هزينهها، بيمه عمر تا 50 درصد هزينهها و امکان استفاده ايشان از امکانات رفاهي و ورزشي مجموعه نفت ديده شده است.  دهقاني گفت: بررسي ميزان پوشش بيمه تکميلي در سازمانهاي مشابه و مقايسه اين شاخص، سرانجام ما را به عدد 50 درصد رساند، اما با ادامه بررسيها مقرر شد تا 80 درصد هزينههاي بيمه تکميلي کارکنان از سوي کارفرما پوشش داده شود. بيمه عمر هم که با توجه به مخاطرهآميز بودن ماهيت فعاليت در صنعت نفت ضروري به نظر ميرسد، البته کارکنان مختار هستند  از اين بيمه استفاده يا هزينه معادل آن را دريافت کنند.  وي درباره محور دوم، يعني بحث توانمندسازي کارکنان گفت: اين مقوله، يکي از آيتمهاي پرهزينه صنايع نفت و گاز را در دنيا به خود اختصاص ميدهد و ما نيز قصد داريم با امکانپذير کردن استفاده از امکانات آموزشي بر اساس مشاغل براي کارکنان قرارداد مدت موقت، آنها را بيش از پيش توانمند سازيم و بهرهوري را افزايش دهيم.

 

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر