/
۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی:

خراسان رضوی در حوزه گازرسانی روستایی جایگاهی مطلوب دارد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: از نظر تعداد روستاهای گازرسانی شده و خانوار زیر پوشش، استان خراسان رضوی در جایگاه بهترین‌های کشور قرار دارد.
کد خبر : ۳۶۱۷۸
به گزارش نبض نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسن افتخاری در آیین بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به هشت روستای شهرستان کلات که روز جمعه ( ۲۹ اسفندماه سال ۹۹) با حضور استاندار و جمعی از مقام‌های استانی و محلی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: با افتتاح این پروژه، روستاهای حصار حاج‌اسماعیل، قاباخ، سلطان‌آباد، ارچنگان، سینی‌نو، کرم و ایده‌لیک در محور تقی‌آباد - رباط شهرستان کلات از نعمت گاز  بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه برای انجام این پروژه ۷۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، یک ایستگاه CGS و یک ایستگاه TBS اجرا شده و هشت روستای مرزی خراسان رضوی با جمعیتی حدود ۸۲۸ خانوار در شهرستان کلات به شبکه سراسری گاز کشور متصل شده است، افزود: سرانه گازسانی به این روستاها با توجه به مسیر کوهستانی و سخت‌گذر بودن با مجوز خاص وزیر نفت انجام شده که در این بین، حمایت استاندار و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نقشی به‌سزا داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: امروز نعمت گاز طبیعی همسو با اجرای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به دور افتاده‌ترین نقاط جمعیتی و روستایی استان رسیده است.

افتخاری عنوان کرد: هم‌اکنون خراسان رضوی قابلیت افزایش ظرفیت اشتراک گاز روستایی را به بیش از ۵۰۰ هزار اشتراک دارد و این در حالی است که تا سال‌های نه‌چندان دور، از ضریب میانگین گازرسانی کشور عقب بودیم، اما امروز اعلام می‌کنیم که از نظر تعداد روستاهای گازدار و خانوار زیر پوشش استان خراسان رضوی در جایگاه بهترین‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر