/
۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵

قیمت جهانی نفت در دوازدهمین روز فروردین

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۰ سنت معادل ۰.۹۴ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۵۴ سنت رسید.
کد خبر : ۳۶۲۰۹
به گزارش نبض نفت به نقل از رویترز، به دنبال تقویت احتمال تمدید توافق کاهش تولید در نشست امروز گروه اوپک پلاس، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز افزایش داشت اما جهش مجدد تعداد موارد ابتلا به کرونا در برخی از مناطق سبب شد تا نفت برنت کاهش قیمت را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 60 سنت معادل 0.94 درصد کاهش به 63 دلار و 54 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز برای تحویل در ماه می با 45 سنت معادل 0.76 درصد افزایش به 59 دلار و 61 سنت رسید.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه سومین قرنطینه کرونایی را اعلام کرد و گفت، برای مهار موج سوم کرونا مدارس به مدت 3 هفته تعطیل خواهند بود. موج جدید شیوع کرونا سبب شده تا ظرفیت بیمارستان های فرانسه تقریبا تکمیل شود.

وزرای کشورهای عضو گروه اوپک پلاس امروز در وین گرد هم می آیند تا گزینه هایی از جمله محدودیت تولید و افزایش تدریجی تولید نفت را مورد بررسی قرار دهند.

موسسه اوراسیا گروپ در گزارشی در خصوص این نشست نوشت: «محتمل ترین نتیجه این نشست... عدم اعمال تغییر معنادار در میزان تولید است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «احتیاط در انتشار محتوای مباحث مطرح شده در نشست اوپک پلاس نشان می دهد که هر تصمیمی در مورد افزایش عرضه احتمالا تا نشست ماه می به تعویق خواهد افتاد.»

پیش بینی کاهش 300 هزار بشکه ای رشد تقاضا برای نفت گروه اوپک پلاس در سال جاری میلادی نیز در افت قیمت نفت موثر بوده و این مسئله احتمال عدم افزایش تولید این گروه را بیشتر کرده است.

روز چهارشنبه کمیته فنی مشترک گروه اوپک پلاس که نمایندگان عربستان و روسیه نیز در آن حضور دارند هیچ پیشنهاد رسمی ای را برای نشست امروز وزرا مطرح نکرد.

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر