/
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
معاون اول رئیس‌جمهوری:

موفقیت‌های خوبی در حوزه نفت و گاز به‌دست آمده است

معاون اول رئیس‌جمهوری پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه توانستیم به موفقیت‌های خوبی در حوزه نفت و گاز دست یابیم.
کد خبر : ۳۶۲۴۲
نبض نفت - اسحاق جهانگیری، امروز (شنبه، ۱۴ فروردین‌ماه) در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۰ به میزان ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، اما در سال ۱۳۹۹ به حدود ۱۰ میلیارد دلار رسید که کمتر از ۵ میلیارد دلار آن نصیب دولت شد، گفت: به‌واسطه مشکلاتی که برای مردم ایجاد شده عذرخواهی می‌کنیم، زیرا مشکلات اقتصادی قابل دفاع نیست، اما در پایان فعالیت دولت طوری عمل خواهیم کرد که از تحریم‌ها عبور کرده باشیم و واکسن کرونا به وفور در اختیار مردم قرار گرفته باشد.

وی لازمه توسعه ملی کشور را استفاده از فرصت‌های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی دانست و افزود: هنر مدیران دلسوز استفاده از این فرصت‌ها برای ایران است. آمریکا در سال‌های اخیر تحریم‌های مختلفی را برای ایران اجرا کرد، اما خود نیز اعتراف کرد که در سیاست فشار حداکثری و تحریم‌ها شکست خورده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ابتدا برای تحریم‌ها سقف مشخص کردند که برای نمونه تا فلان مقدار می‌توانید نفت بفروشید، اما در آن زمان بعضی از کشورهای دوست نظیر چین و هند حاضر نبودند بیشتر از آن مقدار از ما نفت بخرند، از این رو فهمیدیم که باید گلوگاه‌های تحریم را بشناسیم.

جهانگیری عنوان کرد: هر چند مذاکرات به‌خوبی انجام شد و توافق‌هایی به‌دست آمد، اما به نقض دائم تحریم‌ها امید نداشتیم، بنابراین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را تعریف کردیم و خدا را شاکریم با صبوری ملت و تدابیر رهبر معظم انقلاب فشارها را پشت سر گذاشتیم.

وی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را از مهم‌ترین طرح‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه توانستیم به موفقیت‌های خوبی در حوزه نفت و گاز دست یابیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: قطر سال ۱۳۹۹ حدود ۲.۵ برابر ایران از میدان گازی مشترک پارس‌جنوبی گاز برداشت می‌کرد، اما اکنون با افتتاح همین طرح‌ها، کشور بیشتر از قطر برداشت روزانه گاز دارد.

جهانگیری به ظرفیت‌های اقتصادی استان خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: این استان دارای ظرفیت‌هایی عظیم برای توسعه است که باید با استفاده از اختیارهای اقتصاد مقاومتی، مشکلات پیش روی خراسان رضوی در بخش‌های مختلف اقتصادی و سرمایه‌گذاری رفع شوند.

منبع: شانا

مطالب پیشنهادی
منتخب سردبیر